• Tvillingar11

IVF Carl von linné kliniken

Hej!

Jag har pco och testat pergotime, men det har ej fungerat för mig. Nu har jag ätit primolut nor, men jag är inne på min sjunde dag utan tablett och fortfarande ingen mens. Jag måste prata med min gyn imorgon. Anledningen till att jag verkligen vill få mens nu är för att jag ska få ta pergotime och efter det sprutor i tre dagar. Men all denna väntan, och tänk om det inte heller fungerar. Vad skulle ni ha gjort?

Nu funderar vi på IVF och Carl von linné-kliniken i uppsala.

Är det någon som har varit där? Kan de rekommenderas?
    Har de långa väntetider? Kan man själv få bestämma om man vill ha korta eller långa metoden?
    Hur lång tid tar det till första äggplock och hur många dagar efter det sätter man in ägget igen? Efter hur många IVF blev ni gravida?

Tar emot all information och är väldigt tacksam! Funderar på att ringa i veckan och boka tid, om de har långa väntetider så har jag ngt att se framemot om jag mot all förmådan får mens och sprutor och pergo ej fungerar.

• Svar på tråden IVF Carl von linné kliniken
  • mamma7901

Hej, vi har varit där! Rekommenderar stället, väldigt bra och trevlig personal!

Det som tar lång tid är nässpray, sprutor och sen när man har tagit ägglossningssprutan. ( det tar ca 7-10 dagar med nässpray, sen ca 14 dagar med sprutor- lite individuellt) Den sista sprutan är ägglossningssprutan, när den är tagen så plockades äggen 24/h efter den! Sen fick man åka in dagen efter och sätta in1 ägg som blivit befruktat, sen fryser dem ner resten!

Du skrev något om den långa eller korta metoden,, det är läkaren som avgör vilken som du ska använda dig av!

Har precis satt in ett ägg den 7 nov, för andra gången! Nu hoppas vi att det fungerar!!

Första gången var jag jättenervös,, fick blödning 2 innan vi skulle ta gravtestet!

Den här gången känns det mer naturligt eftersom ägget sätts in ca 2 dagar efter din ägglossning, när du skulle ha blivit gravid i vanligt fall!

Lycka till

• mamma7901

Glömde skriva, har inte haft något bekymmer med väntetid! Fått tid på en gång!

• Tvillingar11

Tack för ditt svar! När kan du testa dig? Du har fått ägget insatt den 7 november? Hur många dagar efter det kan man testa tidigast? Sätter de endast in ett ägg?

Så man får räkna med ungefär 1 månad från första besöket till att ägget blir insatt?

Jag funderar på att ringa och boka en tid faktiskt! Det jag undrar är om de endast har tider för alla dessa behandlingar och VUL etc etc på morgonen? Eller finns det tider på eftermiddagarna också, vid 15:30, 16 tiden?
    Det är så jobbigt att hela tiden förklara sig på jobbet!

• Tvillingar11

Jag undrar vidare om de har några krav. Måste man ha gjort en spolning innan, eller något annat krav?

• Turbomamma
    Tvillingar11 skrev 2009-11-30 09:17:11 följande:
    Jag undrar vidare om de har några krav. Måste man ha gjort en spolning innan, eller något annat krav?

Också tidigare patient på CVL. Supernöjd med kliniken, jättebra bemötande både från läkare och sköterskor.

Kan tänka mig att de vill att du ska vara ordentligt utredd innan man påbörjar IVF behandling. Hur behandlingen och utredningen läggs upp är individuellt och beror lite på ålder hos dig och fysiska förutsättningar. 

I samband med behandlingarna tyckte jag att jag hade mycket att säga till om och jag valde själv korta metoden.

Under själva IVF-behandlingen så tror jag att de vill göra VUL-kontrollerna på förmiddagen eftersom man också lämnar blodprov som man behöver ha svaret på för att kunna fortsätta planera behandlingen och ordinera stimuleringen.

Ofta kan man komma igång med behandling ganska snabbt men det kanske är lite optimistiskt att tro att det ska gå på en månad från första besöket. Dels måste det passa med deras tider och dels måste det stämma med din menscykel.
    Kram och lycka till!

• Lolla34

De är dåliga. Jag hade misslyckade ivf där. Jag läste om de och trodde de var proffs men nix de är precis som alla andra kliniker inget märkvärdigt alls. Om dina ägg är dåliga dvs att du har gått upp i ålder och är 39 då kan inte ens de hjälpa dig. De bad mig ALDRIG ta vitaminer under min ivf behandling. Vilket är jättekonstigt! De fick ut ett värdelös ägg. Jag var så ledsen och besviken på dem.  De bad mig bara ta deras värdelösa sprutor som inte hjälpte alls. Vid äggplock hade jag mest tomma blåsor. De pratade om att de såg flera blåsor men de kunde inte se att de var tomma.  De fick ut ett dåligt ägg. Inte nog med att de är dåliga så har de även höjt sina priser sjukt. Jag läste överallt att kvinnor som försöker bli gravida tar vitaminer, kosttillskott. När du har betalat dina pengar så kommer de bara med dåliga ursäkter. Man känner sig lurad och blåst.  De tänker inte på dig utan pengarna som kommer in. Välj en annan klinik. Sök utoomlands. Ge inte upp! 

besviken på carl vin linne efter ivf behandling
Svar på tråden IVF Carl von linné kliniken