• Freddan

    Vad är viktigast för dig?

    Jag har vid ett flertal tillfällen insett att jag kanske har en ngt annorlunda syn på livet och allt däromkring än vad många här på forumet har. Tänkte att det därför skulle vara intressant att höra vad just du tycker är det viktigast för dig här i livet. Jag vet att frågeställningen är rätt vag och det kanske är svårt att sätta fingret på en enda sak. Ta två saker i så fall.

    Känner du att du måste motivera ditt svar så gör du det, men inga långa jamsiga utläggningar om existensiella frågor. Jag är pragmatiker så jag vill tråden därefter.

    Vad är viktigast i livet för dig?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-24 14:07
    Inser ganska snabbt att jag valt en ganska kass frågeställning. Det självklara svaret på frågan är förstås ngn form av välbefinnande. Finns risk att det blir en trist tråd det här. Skit också.

  • Svar på tråden Vad är viktigast för dig?
  • Wicke

    TS....nu läse jag visserligen att du ville ha deta kort och rejält på något vis men jag vill ändå fråga, tror du att det finns ett enhälligt svar för en människa på den frågan? Alltså, jag hade tolkat annorlunda om du formulerat frågan "vad är viktigast i livet för dig just nu?"
    Min tanke är att allt är föränderligt och utbytbart men skulle jag ge ett här och nu svar på den frågan utan att ta hänsyn till människorna i min närhet, så skulle det bli; att uppleva meningsfullhet i det jag företar mig, oavsett vad det kan tänkas vara!

    Och, jag håller med dig om att det är på tok för sällan man springer på sin egen "syn på livet":)


  • Disco

    Att göra saker som jag inte ångrar. Att alltid vara närvarande för nära och kära, ffa mina barn. Se tillbaka på livet och le.....

  • KristenTjej84

    Min tro på och relation till Jesus Kristus är den absolut viktigaste i livet, som tvåa kommer att hitta en egen livskamrat och få egna barn.

  • Novemberstjärnan

    Det viktigaste för mig är att göra rätt val i livet som formar det hur du vill ha det.

  • Honesty

    Viktigast för mig är givetvis barnen och hälsan. Utöver det följande:
    Total trygghet, tillit och gemenskap med partnern och att man vågar visa sitt absolut rätta jag och ändå bli älskad. Svårt att i ord förklara, jag är lite av en drömmare och känslosam...samtidigt analyserande i förhållandet och jag skulle gärna vilja stänga av alla tankar ibland.
    Vad är viktigast för dig ts?

  • Wiffy

    Det är många saker.

    Jag uppskattar nära och kära såklart men även naturen och hundar är viktiga delar för mig att ha ett bra liv. Sedan älskar jag att skapa så det är viktigt i mitt liv.

    Jobbet är jag engagerad över när jag är där men har egentligen inget genuint intresse för det. Jag tycker vi jobbar alldeles för mycket och livet går åt för mycket till det.

    Jag mår bäst i lugnet, gillar äventyr dock. Tyvärr är livet lite för inrutat och önskar komma ifrån vardagen. Önskar livet var lite mer spontant och inte så fyllt av arbete eller att det var mer på mina villkor än arbetsgivarens. Jag skulle vilja jobba på ett eget företag och bestämma själv och ha mer frihet.

  • Wiffy

    Eftersom jag inte har eller haft en bra partner så är det inte viktigt i mitt liv. Det klart alla vill ha kärlek men om jag skulle säga att det är meningen med mitt liv då skulle ju mitt liv och jag vara totalt misslyckat. Så jag väljer att se meningen på ett annat sätt, mening i det lilla varje dag.

    (Hjälpa djur också men nu har jag nämnt för många saker.)

Svar på tråden Vad är viktigast för dig?