• Solero

Till er som inte tycker om era bonusbarn

Jag har läst många trådar här på fl om kvinnor som inte tål sina bonusbarn. Somliga historier värre än andra.

Min fråga till er: Varför bli tillsammans med en person som har barn sen tidigare? Och varför skaffa ett gemensamt barn med denne?

Borde man inte INNAN man skaffar ett gemensamt barn inse att man faktiskt inte tål bonusen? Och gå vidare och träffa någon som INTE har barn sen tidigare?

Och i det flesta fall här på fl så är det självklart bonusen som är helt knasig,störd och en pain in the ass. Tänk på det ni, den dagen ERT barn blir någon annans bonus...

• Svar på tråden Till er som inte tycker om era bonusbarn
  • Liten2008
    Cybele skrev 2009-12-03 18:16:53 följande:
    Halvsyskon är också syskon, annars skulle det heta något annat. Tyvärr verkar det som om du hänger upp dig på det första ordet, dvs att du anser att sonen bara är en halv människa. Det framgår rätt klart i det du skriver att den enda hjälp du skulle kunna bistå sonen med är en kraftig knuff utför ett stup. Att du vill dra in ytterligare barn i en "fuckad familj" (ditt ordval) är otroligt. Hade ni inte för lite plats i ert hem som det var?? Det är inte multiplikationstabellen ditt resonemang brister i, utan logik. Ja, det finns massor av olika delar av matematik inte bara addition, subratktion, multiplikation och division. Förlåt du är väl mer hemma med plus, minus, gånger och delat med? Fortsätt du leva i din bubbla, du skulle ha svårt att hantera verkligheten utanför. Tråkigt bara att din inställning kommer påverka andra människor. Nu droppar jag denna tråden.
    Tack.

En kunskap rikare blev du på kuppen, skillnad mellan halv- och helsyskon.

Varsågod
  • natasha
    Liten2008 skrev 2009-12-03 15:34:25 följande:
    Så mitt barn ska inte få syskon bara för att min sambo haft ett liv innan han träffade mig? Är det så att bara för att det finns andra barn så ska man inte skaffa egen? Men du hade barn eller hur, en hel del också, hur kommer det sig att DU får skaffa barn men inte jag Sannerligen vrickad bild enligt mig får jag säga.
    du verkar ju ha d väldigt jobbigt,så därför undrade jag bara hur du kan skaffa fler när du inte ens accepterar halvsyskonet till ditt barn!!
  • Virrepannan
    Liten2008 skrev 2009-12-03 12:18:23 följande:
    30+, har 38 i skostorlek, är 1.80 lång, smal, ser rätt bra ut och har heltidsjobb samt ett barn, hund och sambo.Gillar mysiga hemmakvällar med familjen och promenader i skogen.Bilen jag kör är en Volvo av snabbare karaktär, har hus och bra relation till mina föräldrar.Hade kanin som liten samt var en jäkel på både volleyboll och basket när jag var yngre.Älskar inlines och att bada.Så, nu känns det som du känner mig lite, hur gammal är du själv?
    Om ditt heltidsjobb inte innebär att vara inloggad på FL och skriva inlägg hela dagarna så fattar jag inte riktigt vad ditt heltidjobb är.

Seriöst, du har lagt in inlägg här kontinuerligt under hela dagen. Ända från i morse fram till ikväll.

Jag tror du är fake. Det finns ingen frisk normal människa som resonerar som du.

Eller så borde du byta psykolog för det verkar inte funka.
  • Oktober Längtan

Liten2008 behöver psykologhjälp av det tyngre slaget. Kanske i ett vadderat rum med tvångströja skulle passa? Det är iallafall där jag tycker att dina värderingar hör hemma.

• Liten2008
    Virrepannan skrev 2009-12-03 23:56:05 följande:
    Om ditt heltidsjobb inte innebär att vara inloggad på FL och skriva inlägg hela dagarna så fattar jag inte riktigt vad ditt heltidjobb är.Seriöst, du har lagt in inlägg här kontinuerligt under hela dagen. Ända från i morse fram till ikväll.Jag tror du är fake. Det finns ingen frisk normal människa som resonerar som du.Eller så borde du byta psykolog för det verkar inte funka.
    Du Einstein, det finns andra jobb än dagtid måndag till fredag
  • Liten2008

Oktober Längtan skrev 2009-12-04 13:17:25 följande:

Liten2008 behöver psykologhjälp av det tyngre slaget. Kanske i ett vadderat rum med tvångströja skulle passa? Det är iallafall där jag tycker att dina värderingar hör hemma.
    Du får bo kvar, jag klarar mig men tack för erbjudandet
  • FamBroberg

En av mina hemliga drömmar...

Liten2008s ekonomi går i raset och behöver två inkomster för att överleva.
    Men så en dag vaknar hennes man upp och inser att "Tamejtusan, idag har jag fått stake" och tar sina barn, båda två, och flyttar. Vårdnaden blir hans då Litten2008 inte har en chans att försörja barnet eller ge barnet tak över huvudet.
    Som i en dröm, möter Liten2008 en dag, en ung och snygg kille. Man ser på långa vägar att han är lycklig och att han är framgångsrik. Liten2008 inser att nemen, det är ju "Bihanget". Hon smörar, hon lockar och hon gör allt för att han ska hjälpa henne.
    Han tittar på henne, fnyser och snyter sig i en tusenlapp som han slänger framför hennes fötter.

Jaaa ni, om världen ändå blev som jag ville..

• FamBroberg

Själv har jag en son. Han har en bonuspappa. Om det någon dag blir så att jag och sonens bonuspappa separerar, så kommer vi ha delad vårdnad.
    Förstå hur HANS nya flickvän skulle reagera....

• Liten2008
    FamBroberg skrev 2009-12-06 08:08:08 följande:
    En av mina hemliga drömmar... Liten2008s ekonomi går i raset och behöver två inkomster för att överleva. Men så en dag vaknar hennes man upp och inser att "Tamejtusan, idag har jag fått stake" och tar sina barn, båda två, och flyttar. Vårdnaden blir hans då Litten2008 inte har en chans att försörja barnet eller ge barnet tak över huvudet. Som i en dröm, möter Liten2008 en dag, en ung och snygg kille. Man ser på långa vägar att han är lycklig och att han är framgångsrik. Liten2008 inser att nemen, det är ju "Bihanget". Hon smörar, hon lockar och hon gör allt för att han ska hjälpa henne. Han tittar på henne, fnyser och snyter sig i en tusenlapp som han slänger framför hennes fötter. Jaaa ni, om världen ändå blev som jag ville..
    Fantasi finns det gott om ser jag.
    Kanske behövs i din vardag

Tycker f.ö synd om din gubbe mot förmodan skulle träffa någon som inte kan sia.
  • maddesävedalen
    Liten2008 skrev 2009-12-06 08:24:41 följande:
    Fantasi finns det gott om ser jag.Kanske behövs i din vardag Tycker f.ö synd om din gubbe mot förmodan skulle träffa någon som inte kan sia.
    Vill bara säga till dig att jag och min lillasyster har bara samma mamma men vi är lika mycket helsyskon som vem som helt.
  • Liten2008
    maddesävedalen skrev 2009-12-06 08:47:54 följande:
    Vill bara säga till dig att jag och min lillasyster har bara samma mamma men vi är lika mycket helsyskon som vem som helt.
    Nej, det är ni inte.
  • FamBroberg
    Liten2008 skrev 2009-12-06 08:24:41 följande:
    Fantasi finns det gott om ser jag.Kanske behövs i din vardag Tycker f.ö synd om din gubbe mot förmodan skulle träffa någon som inte kan sia.
    Absolut, fantasin är oändlig, och tjae, inte behövs det inte i vardagen, men allt blir så mkt roligare då. Du kanske borde prova..?
    Tycka synd om min gubbe behöver du inte, han kommer nog att klara sig. Men man tackar för omtanken.
  • maddesävedalen
    Liten2008 skrev 2009-12-06 09:16:14 följande:
    Nej, det är ni inte.
    Hahaha Jo det är vi.
    Ingen har gjort en stor sak av det när vi var små så därför har vi en lika bra relation till varandra som jag och min "helsyster" har...Helt underbart att jag inte hade fördomsfulla gnällkärringar i min närhet när jag växte upp.
Svar på tråden Till er som inte tycker om era bonusbarn