Har du barn som är född runt v 30-33?
Jag tänkte höra om det är någon här som fött barn runt ca v 30-33 och hur det har gått för er? Har ni fött vaginalt eller blivit snittade? Hur har barnet mått vid födseln och har det varit några komplikationer? Ja, berätta gärna annat också hur det är när bebisen kommer ut i de veckorna.
Orsaken till att jag frågar är att jag är gravid i v 30+1 nu och troligen har fått cancer. Väntar fortfarande på fler provsvar, men så snart de kommit så lutar det åt att behandling måste komma igång så fort som möjligt (de misstänker en sort som är allvarlig och aggressiv och snabbt sprider sig).
Det är ingen som kan säga säkert än hur det blir med bebisen i magen utan det beror väl mest på hur behandlingen kommer att se ut. Vissa cellgifter går visst att ge trots att man är gravid, men de har också förberett oss på att det mycket väl kan bli så att bebisen måste ut tidigare. Är så orolig för att ha en prematur bebis på neo samtidigt som jag själv kanske kommer att må dåligt. Sen så är jag glad att jag kommit så pass långt i graviditeten som jag ändå har. De klarar väl de flesta bebisar födda i denna veckan nuförtiden?