• Anonym (leva)

Hjälp jag vill vara otrogen!

Vad faan är det som händeer? jag skäms över mina tankar! Har en sambo sen 6 år, vi har en dotter tillsammans. Jag har inte känt någon sexuell attraktion av honom det sista året men jag älskar honom jättemycket. Nu har jag kommit på cptankar om att jag är för ung för att inte få mer sexuell erfarenhet. mitt intresse för sex med min sambo = NOLL! Men det finns en annan kille som ända sedan barnsben har uppvaktat mig på alla möjliga sätt och vi har mer än kompis känslor för varandra. Jag har under flera år försökt mota bort dessa känslor men i bland har det tyvärr slutat med någon kyss eller två. Vi skickar lite mess och sånt i smyg och jag känner mig städningt våt och kåt när jag tänker på honom. Jag orkar inte ha dessa bublande känslor längre och vi har bestämt att träffas i helgen för att prata minnen och äta mat. Jag vet att han har jätte mycket känslor för mig ( trots att han har fru) och har vid flertalet gånger sagt att det egentligen är mig han älskar och att han kan vänta hur länge som helst på mig. Jag vet att ingen av oss kommer kunna hålla händerna i styr på lördag och har dåligt samvete för att jag vet om det men tänker låta det hända. Jag vill ha sex med honom, låta mig hållas om och känna mig älskad av någon annan än min sambo. Samtidigt som jag inte vill bryta min familj och vara elak mot min sambo. är det någon mer som är i denna hemska situation att alla känslor bara bublar över att man är så förälskad men tvingas hålla emot....

Jag vill för en enda kväll bara låta mina känslor ta över....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 14:28
    Om någon är intresserad av uppföljningen så kommer den här: Han var här och jag var super nervös innan. Men när han väl kom så var vi superbra vänner precis som vi var när vi var yngre. Vi skrattade åt allt och drack glögg och mös framför tv:n. Men vi gjorde ingenting mer än att kyssas näs han skulle hem och jag kände inte mycket. Detta var precis vad jag behövde. Att stäffa honom i nykter miljö och tillåta mig själv att gå över gränsen. Men bara för att jag visste att jag "Fick" så blev jag inte alls sugen. Nu slipper jag gå runt och undra vad det är för känslor jag har för honom...Faan vad jag mår bra!

• Svar på tråden Hjälp jag vill vara otrogen!
  • ZXC

Om du tror att en hemlighet är så hemlig som du tror så har du fel.
    Din sambo har säkert redan märkt att det är något på gång, ditt beteende ändras och du gör saker som avslöjar vad du tänker göra/gjort.

Du är en egoist ut till fingerspetsarna och hoppas att han kommer på dig, att du offrar familjen för ett knull säger hur du funkar.

Är det inte bättre att kämpa så att det blir bättre i förhållandet om du nu älskar han så mycket som du skriver.

Så fort ett förhållande har ett litet problem så viftar man med fittan/kuken åt ett annat håll.
    Ska det vara så satans svårt och kämpa inom förhållandet för att det ska funka bra annars är det bara att gör slut först innam man hoppar på nästa.
    Tydligen verkar många tro att det är gröna skogar jämt i ett förhållande ända tills motsatsen har bevisats men då ger dom upp istället och tänker på andra.

• Anonym

Vill man leva med lögn i sitt förhållande så vill man. Annars vill man det inte.
    Du vill ha fribiljett. Det får du inte.

• Anonym (leva)
    ZXC skrev 2009-11-16 15:41:11 följande:
    Om du tror att en hemlighet är så hemlig som du tror så har du fel.Din sambo har säkert redan märkt att det är något på gång, ditt beteende ändras och du gör saker som avslöjar vad du tänker göra/gjort.Du är en egoist ut till fingerspetsarna och hoppas att han kommer på dig, att du offrar familjen för ett knull säger hur du funkar.Är det inte bättre att kämpa så att det blir bättre i förhållandet om du nu älskar han så mycket som du skriver.Så fort ett förhållande har ett litet problem så viftar man med fittan/kuken åt ett annat håll. Ska det vara så satans svårt och kämpa inom förhållandet för att det ska funka bra annars är det bara att gör slut först innam man hoppar på nästa.Tydligen verkar många tro att det är gröna skogar jämt i ett förhållande ända tills motsatsen har bevisats men då ger dom upp istället och tänker på andra.
    Han är så mycket mer än bara ett knull. Jag förstår dig, hade jag läst denna tråd så hade jag också tyckt som du. men detta har alltså på verkat mig så himla mycket psykiskt och fått flera panikattacker för att jag får hålla tillbaka...Jag känner mig låst när hjärtat och hjärnan inte är överens. Jag blir lätt illamående av ditt inlägg och jag hoppas jag kan ta med mig den känslan när jag träffar honom och hoppas jag kan ( återigen) hålla tillbaka till att det bara blir en middag som inte slutar någonstans annat än på varsit håll. Kanske känns det förjävligt när han kommer hit? det vore det ju absolut bästa...
  • pumbis

Jag tycker redan att du gått över gränsen för vad som är Okej i ett förhållande, det finns ingenting viktigare än att kunna lita på sin partner.. Du har redan förlorat allt det du tidigare haft pga den här situationen, tänker du 24 h på en annan man än din egen så har du redan påbörjat ditt så kallade ekorrhjul.

Ett förhållande baseras på kärlek, ärlighet, omtänksamhet, trohet framförallt TRYGGHET. Utan tryggheten i ett förhållande har du ingenting, du behöver just den där känslan av att kunna lita på din partner till hundra tio för att fungera känslomässigt, känslan av att få känna sig trygg med honom och samtidigt få bli bevisad att han faktiskt älskar dig. Samtidigt som även du måste bevisa det för honom.

Det finns alltid en slags magi i ett lyckligt förhållande, hur det än är så älskar man ändå varandra alldra mest. Det är en sån där tjittlande, härlig magkänsla varje gång man ses och man vill bara få krypa upp i sin älsklings knä och tala om hur mycket han/hon verkligen betyder. Den där känslan mattas av lite med tiden men den får aldrig försvinna, det är honom/henne du ska tänka på när ni varit ifrån varandra. Ingen annan. Om du funderar över någon annan under tiden så är ditt så kallade förhållande redan över.

Du gör så otroligt fel just nu, för att kunna gå ur allt det här med hedern i behåll måste du köra RAKA RÖR ifrån början! Han förtjänar att få veta sanningen, han förtjänar att få veta hur du fungerar tillsammans med din kropp och dina så kallade "fantasier kring den andre mannen".

Det är det minsta du kan göra för honom och framförallt din dotter, ärligheten varar längst. Hur du än vrider och vänder på sanningen så kommer den ändå att uppdagas i slutet. Då ångrar du att du inte sa som det var ifrån första början, hur skulle du själv reagerat på om din man bedrog dig med en annan tjej? Du måste vara modig nog att avsluta det du har med honom först innan du väljer att påbörja någonting nytt. Det förtjänar han och din familj!

Om du avslutar ditt förhållande tillsammans med honom på ett fint sätt och ger honom ett värdigt avslut så har han kanske lättare att komma över dig och gå vidare, du ska absolut inte bedra honom eller dumpa honom via telefon/sms. Du ska prata med honom direkt, tala om för honom hur du känner. Att du älskar honom på alla sätt och vis, men att det ändå inte känns tillräckligt. Att du haft känslor för en annan man under en längre tid och att det börjat ta över ditt förstånd. Att andledningen till att han inte fått veta något fören nu varit för att du väntat ut situationen för att vara säker på om känslorna till nr2 inte bara spelat dig ett spratt. Ja det låter fjantigt att ge dig något slags manus när du faktiskt inte ska lyssna till mig eller ens någon annan här inne mer än till ditt eget hjärta. Men ibland kan det vara svårt att hitta orden, även om man vet att de finns där!

Jag tycker iaf absolut inte att du ska gå den "längsta och jobbigaste vägen", när du faktiskt kan välja den kortaste och till och med försöka gena genom att lägga fram alla korten på borden ifrån början, även de orena korten INNAN du blir tvungen att avslöja den.!! Din dotter kommer förmodligen aldrig förlåta dig för att du orsakade skillsmässan mellan hennes älskade föräldrar.

Aya, jag tror du fattat poängen nu!!
    Hoppas bara på att du är en klok och förstående tjej/mamma som inser att prioritera sin man och sin dotters hälsa före sin egna. Att du väljer att offra allt du har för en man som du "inbillat dig vara kär i" kanske sen visar sig vara ditt livs misstag. Då är det säkerligen försent.. Jag tycker du ska tänka efter inte bara en utan två, tre, fyra, fem gånger till innan du verkligen gör slag i saken. Då hoppas jag du avslutat ditt förhållande först med denna man du nu lever med.

Lycka till!

• Anonym (leva)
    pumbis skrev 2009-11-16 19:43:09 följande:
    Jag tycker redan att du gått över gränsen för vad som är Okej i ett förhållande, det finns ingenting viktigare än att kunna lita på sin partner.. Du har redan förlorat allt det du tidigare haft pga den här situationen, tänker du 24 h på en annan man än din egen så har du redan påbörjat ditt så kallade ekorrhjul. Ett förhållande baseras på kärlek, ärlighet, omtänksamhet, trohet framförallt TRYGGHET. Utan tryggheten i ett förhållande har du ingenting, du behöver just den där känslan av att kunna lita på din partner till hundra tio för att fungera känslomässigt, känslan av att få känna sig trygg med honom och samtidigt få bli bevisad att han faktiskt älskar dig. Samtidigt som även du måste bevisa det för honom.Det finns alltid en slags magi i ett lyckligt förhållande, hur det än är så älskar man ändå varandra alldra mest. Det är en sån där tjittlande, härlig magkänsla varje gång man ses och man vill bara få krypa upp i sin älsklings knä och tala om hur mycket han/hon verkligen betyder. Den där känslan mattas av lite med tiden men den får aldrig försvinna, det är honom/henne du ska tänka på när ni varit ifrån varandra. Ingen annan. Om du funderar över någon annan under tiden så är ditt så kallade förhållande redan över.Du gör så otroligt fel just nu, för att kunna gå ur allt det här med hedern i behåll måste du köra RAKA RÖR ifrån början! Han förtjänar att få veta sanningen, han förtjänar att få veta hur du fungerar tillsammans med din kropp och dina så kallade "fantasier kring den andre mannen". Det är det minsta du kan göra för honom och framförallt din dotter, ärligheten varar längst. Hur du än vrider och vänder på sanningen så kommer den ändå att uppdagas i slutet. Då ångrar du att du inte sa som det var ifrån första början, hur skulle du själv reagerat på om din man bedrog dig med en annan tjej? Du måste vara modig nog att avsluta det du har med honom först innan du väljer att påbörja någonting nytt. Det förtjänar han och din familj!Om du avslutar ditt förhållande tillsammans med honom på ett fint sätt och ger honom ett värdigt avslut så har han kanske lättare att komma över dig och gå vidare, du ska absolut inte bedra honom eller dumpa honom via telefon/sms. Du ska prata med honom direkt, tala om för honom hur du känner. Att du älskar honom på alla sätt och vis, men att det ändå inte känns tillräckligt. Att du haft känslor för en annan man under en längre tid och att det börjat ta över ditt förstånd. Att andledningen till att han inte fått veta något fören nu varit för att du väntat ut situationen för att vara säker på om känslorna till nr2 inte bara spelat dig ett spratt. Ja det låter fjantigt att ge dig något slags manus när du faktiskt inte ska lyssna till mig eller ens någon annan här inne mer än till ditt eget hjärta. Men ibland kan det vara svårt att hitta orden, även om man vet att de finns där!Jag tycker iaf absolut inte att du ska gå den "längsta och jobbigaste vägen", när du faktiskt kan välja den kortaste och till och med försöka gena genom att lägga fram alla korten på borden ifrån början, även de orena korten INNAN du blir tvungen att avslöja den.!! Din dotter kommer förmodligen aldrig förlåta dig för att du orsakade skillsmässan mellan hennes älskade föräldrar.Aya, jag tror du fattat poängen nu!!Hoppas bara på att du är en klok och förstående tjej/mamma som inser att prioritera sin man och sin dotters hälsa före sin egna. Att du väljer att offra allt du har för en man som du "inbillat dig vara kär i" kanske sen visar sig vara ditt livs misstag. Då är det säkerligen försent.. Jag tycker du ska tänka efter inte bara en utan två, tre, fyra, fem gånger till innan du verkligen gör slag i saken. Då hoppas jag du avslutat ditt förhållande först med denna man du nu lever med.Lycka till!
    Jag önskar att jag kunde göra som du säger. Jag har inte tänkt över detta en, två , tre fyra gånger...utan flera tusen gånger. Flera år innan jag träffade min nuvarande sambo så har jag och "Linus" varit i fuffluren på varandra. massa år...tänk om jag lägger alla kort på bordet, sen känns det helknasigt mellan mig och Linus, då har jag förlorat båda..
  • rlevitte

Anonym (leva) skrev 2009-11-16 15:10:41 följande:

Jag vill inte ha ett öppet förhållande, skulle min sambo ha sex med någon annan så vill jag inte veta om det. och han har sagt det samma till mig...
    Så i princip har ni alltså sagt till varandra att det ok att ha sex med andra, men att ni inte vill vara informerade, förstår jag det rätt?

Anonym (leva) skrev 2009-11-16 15:10:41 följande:
    Jag vill inte ha tillåtelse att knulla till höger och vänster, det är långt i från det jag vill. Jag vill bara släppa lös mina onda demoner som håller på att äta upp mig innifrån..
    Du vill kunna tillåta dig att ha något med just "Linus", vad det nu kan bli, en kväll/natt eller något mer?

Vem har sagt något om att knulla till höger och vänster?

Mvh,
    Richard
  • Anonym

Passa dig för det kan slå riktigt fel när man väl börjat tänka på någon annan dygnet runt. Har man väl gått över gränsen en gång är det lätt att göra det igen och kärleken till ens partner blir aldrig mer sig lik. Tro mig...jag vet.

• Anonym (leva)

Om någon är intresserad av uppföljningen så kommer den här: Han var här och jag var super nervös innan. Men när han väl kom så var vi superbra vänner precis som vi var när vi var yngre. Vi skrattade åt allt och drack glögg och mös framför tv:n. Men vi gjorde ingenting mer än att kyssas näs han skulle hem och jag kände inte mycket. Detta var precis vad jag behövde. Att stäffa honom i nykter miljö och tillåta mig själv att gå över gränsen. Men bara för att jag visste att jag "Fick" så blev jag inte alls sugen. Nu slipper jag gå runt och undra vad det är för känslor jag har för honom...Faan vad jag mår bra!

• Anonym (dääbarååk)
    Anonym (leva) skrev 2009-11-15 20:12:08 följande:

Jag tog upp det med honom för typ ett år sedan. Han blev jätteledsen och sa att jag var den enda för honom. och han aldrig vill ha sex med någon annan än mig. ( han har varit otrogen en gång) 

klart han blev lessen i ögat när du sa att du ville ligga med andra män, att han själv var otrogen var ok, så du har ju FRIKORT
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (dääbarååk) skrev 2019-08-08 10:20:32 följande:

klart han blev lessen i ögat när du sa att du ville ligga med andra män, att han själv var otrogen var ok, så du har ju FRIKORT

Tror din nekromantiska förmåga levlade upp nu med denna tråd :) :)

Undrar om de fortf. är ihop
  • Anonym (Fas)
    Anonym (leva) skrev 2009-11-15 19:59:11 följande:

Nej risken är ju att jag bara vill ha mer och mer, men då är det nog helt enkelt så att jag inte har träffat rätt man än..

Ja, så är det.
    Om en man däremot säger att han inte hittat rätt kvinna än, då har han fel.
    Det är istället så att det är honom det är fel på. Han måste jobba med sig själv.
  • Anonym (Hm)
    Anonym skrev 2009-11-16 16:57:00 följande:
    Vill man leva med lögn i sitt förhållande så vill man. Annars vill man det inte.
    Du vill ha fribiljett. Det får du inte.
    Sant
  • Anonym (Hm)
    Anonym skrev 2009-11-17 22:21:46 följande:
    Passa dig för det kan slå riktigt fel när man väl börjat tänka på någon annan dygnet runt. Har man väl gått över gränsen en gång är det lätt att göra det igen och kärleken till ens partner blir aldrig mer sig lik. Tro mig...jag vet.
    +1
Svar på tråden Hjälp jag vill vara otrogen!