Var köper du troligen din saffran?
Jag försökte lista de affärer som kan tänkas sälja saffran men jag har antagligen missat någon.
Jag försökte lista de affärer som kan tänkas sälja saffran men jag har antagligen missat någon.
Har hört att priset på saffran är väldigt högt i år eftersom det blev en dålig skörd. Få se hur mycket jag kan köpa i år då, brukar annars dubbla mängden mot den som står i receptet. För övrigt köper jag saffran på ica eftersom det är där jag handlar min övriga matvaror.
I vår fina eko-butik i stan. De säljer omalen saffran som brukar vara fin. Den är dyrare men bättre. Glömmer jag att köpa där blir det Ica...
Brukar köpa/få saffran från Iran, har vänner som bor där och de brukar ha med sig det samt andra kryddor när de kommer och hälsar på.
Annars köper jag saffran från stockholm eter & essencefabrik.
Gillar inte den vanliga malda saffranen som finns att köpa överallt utan vill ha den hel
World market/Cost plus har det billigaste saffranet. Omalet, sa man ser tradarna. Vanliga mataffarer ar pa tok for dyra. Kan kosta mellan 10-15 dollar for ett gram.
World markets saffran kostar $4. Det ar mer overkomligt.
På bensinstationen
köper gärna saffran på apoteket eftersom jag vet att den har både god smak och färg...
Köper saffranet av de barn som nu går runt och säljer för klassresor de samlar till. ( Lite dyrare än i butik, men måste ju vara lite snäll )
ica coop eller öb brukar jag handla
Hej!
Jag brukar köpa saffran på www.frozenpris.com! Bästa kvalitet kan man säga! rekommenderar!
Det har jag inte tänkt på, och jag handlar i alla möjliga affärer så det är svårt att dra några slutsatser där. Vad rekommenderas?
Hej!
Jag brukar köpa saffran på www.frozenpris.com! Bästa kvalitet kan man säga! rekommenderar!
Jaha, reklam-bumpad tråd såklart........
Nej absolut inte! Jag hade testat saffran som finns i olika affärer i flera år tills att jag blev rekommenderad att köpa online från frozenpris.com .Kostar 25 kr för ett gram och 9 kr för frakt. Man får paketet i brevlådan.