• Hildis

Vad gör du med din "egentid"?

Som rubriken lyder, vad gör du med/på din egentid? (Tänker främst på föräldralediga men andra får gärna svara också. )

Tränar, shoppar, schemalagda aktiviteter, föreningsliv, kurser, träffa vänner?

Hur gamla är barnen och hur ofta/hur många timmar "kommer du ifrån"?

Yngsta är snart 6 månader och det börjar kännas som dags att komma ut lite mer. Hittills har jag bara åkt iväg själv när jag ska till MVC eller kortare specifika ärenden till stan. Behöver lite inspiration!

• Svar på tråden Vad gör du med din "egentid"?
  • Sandra N

Jag försöker komma iväg o simma 1ggn/vecka. Brukar bli ungefär 1½ timme. I lördags var jag dessutom ut på middag med en kompis.

Min son e oxå snart 6mån o jag vet hur viktigt de e att komma bort lite =)

• Baloo81

Jag hade ingen tid tills min dotter blev ja 3år tror jag då hennes far hade henne lite mer. Men när jag väl hade det så blev det saker som jag inte hann med. ja typ städa, tvätta, gå på stan. Kolla på en mysig film. ja bara vara för sig själv helt enkelt.
    idag är min dotter 7 år. När jag vill ha egentid så tar min sambo min dotter så då sticker jag ner till stan eller sitter och håller på med min system kamera. Jag känner att jag vill helst vara för mig själv.

• Cecese

Vilken egentid? Tja må-tors så får jag väl ett par timmar egentid på dagarna när sonen sover och då hamnar jag oftast framför datorn, äter och annat smått och gott. Hur lång egentid det blir beror på hur länge sonen sover.

• trötter22
    Cecese skrev 2009-11-12 09:02:24 följande:
    Vilken egentid? Tja må-tors så får jag väl ett par timmar egentid på dagarna när sonen sover och då hamnar jag oftast framför datorn, äter och annat smått och gott. Hur lång egentid det blir beror på hur länge sonen sover.
    ja så är det här åxå.
    ts, ammar du inte ännu? dottern var nog 1år innan jag tog mig på affärn typ. jag har haft egentid i så många år innan dottern kom till o kommer väl om några år få ha det igen skulle jag tro.
  • Kajak

Jag är hemma hela tiden.
    Jag har inga behov att "komma ut".

Om jag ska "komma ut" då gör jag det när barnen har lagt sig så åker jag iväg till väninna och prata lite skit medan vi dricker te.

Som tex ikväll ska jag kolla på bio, New Moon med en väninna som börjar halv 8 så jag o min man ska lägga barnen lite tidigare så jag hinner sticker iväg medan väninnan köper biljetten till mig.

Annars är jag ute rätt ofta för att handla mat eller åka till BVC/MVC m.m...

• mamma2kids

har min egentid mån-tors mellan kl.8,30-12.
    då städar man och plockar.ensamstående dygnet runt med 4 och 5 åring.alltid vart.
    aldrig barnfri utöver den tiden.(dagis och skoltid)

• Busbellan

Vadå egentid?
    Nej, jag kan faktiskt säga att jag har INGEN egentid öht så jag behöver inte fundera vad jag ska göra med den

Mamma till Nora, August och Ella
  • Bebbefabriken

Jag har nästan egentid varje dag, passar på innan eller efter min mans jobb. Då brukar jag träna, sjunga i kör, fika med vänner, handla i lugn & ro eller ta någon behandling som massage. Min man sticker gärna iväg på egna grejor oxå, men eftersom han har ytterligare 2 barn blir det att han oftare stannar hemma.

Jag har varit hemma väldigt länge nu, pga arbetslöshet & tidig hemgång innan förlossning. Har ett stort behov av att utveckla mej & känner att jag behöver göra "vuxensaker" när jag nu inte har ett jobb som stimulerar.

Min dotter är 1,5 år.

• ejansson

jag har typ ingen egen tid nu..min dotter Jolene är bara 2månader så det blir mest att man är med henne...när hon sover så brukar det bli bakning eller städning :)

• Dellan

3 st = 9år 7år 10mån

Jag har hittat en häst som jag är 1/4 fodervärd så jag rider 1-3 gånger i veckan..

• guldrosen1

Har en son på 9 månader, jag åker iväg och tränar två gånger i veckan på kvällen. Ibland går jag ner i källaren och slår på min boxningssäckeller går ut med nhunden när gubben tar sonen.

Svar på tråden Vad gör du med din "egentid"?