• Leiah

Ni som bor i Norge

Jag undrar vad ni har för telefonabonnemang.

Fick barn för ett halvår sen och vill gärna ringa hem till Sverige oftare numera. Just nu har jag tele2 på mobilen och det är ok, men i längden blir det väldigt dyrt!

Har hört om ip-telefoni men vet inte riktigt vad det är. Skype är gratis ja, men att ha en liten som snart kryper och samtidigt prata med andra kompisar i Sverige som också har barn som försvinner iväg är det lite svårt att sitta låst vid datorn.

Kan ni som bor i Norge tipsa om hur ni gör?

Kram Linda

• Svar på tråden Ni som bor i Norge
  • Pretty Banana

Vi bor inte i Norge, men min sambo har varit där och jobbat i 6 månader nu. Han har ett kontantkort från svenska telenor, och en gratis tilläggstjänst som heter passport, och då betalar han sitt vanliga svenska minutpris plus en uppkopplingsavgift på 6 kr var 20:e minut. Blir han uppringd betalar han bara uppkopplingsavgiften.

Ang. skype så finns det trådlösa telefoner som fungerar precis som en vanlig hemtelefon, enda skillnaden är att du måste ha datorn igång för att ringa/bli uppringd. Även om inte dina vänner använder en sådan, så kanske det ändå blir billigare för dig att ringa deras hemnummer via skype out.

• Leiah

Pretty Banana skrev 2009-11-10 12:36:59 följande:

Vi bor inte i Norge, men min sambo har varit där och jobbat i 6 månader nu. Han har ett kontantkort från svenska telenor, och en gratis tilläggstjänst som heter passport, och då betalar han sitt vanliga svenska minutpris plus en uppkopplingsavgift på 6 kr var 20:e minut. Blir han uppringd betalar han bara uppkopplingsavgiften. Ang. skype så finns det trådlösa telefoner som fungerar precis som en vanlig hemtelefon, enda skillnaden är att du måste ha datorn igång för att ringa/bli uppringd. Även om inte dina vänner använder en sådan, så kanske det ändå blir billigare för dig att ringa deras hemnummer via skype out.
    Ja, det har du kanske rätt i.. att även om mina vänner inte har en trådlös telefon (kan ju inte tvinga dem att köpa en sån) så kanske det blir billigare för mig att ringa via skypa out. Värt att kolla upp!

Tack för det tipset och det med telenor!
  • puffan

Vi ringer med Telio, betalar 159 kr i månaden och då ringer vi gratis till alla fasta telefoner i både norge och sverige + en massa andra länder.

• tessbmess

vi har Tele2 union.

Bæst hittills, vi halverade våra telefonkostnader.
    Det ær iofs ett abonnemang men finns som kontantkort också. :)
  • Janiem

Här har vi ett gäng svenskar boende i Norge samlade. Någon där har säkert bra tips
    /Janiem

Svar på tråden Ni som bor i Norge