• myrstacken

Ni som är arbetande mammor. Kan ni ge tips på jobb som är lugnt och som passar när man är småbarnsmamma och

Ni som är arbetande mammor. Kan ni ge tips på jobb som är lugnt och som passar när man är småbarnsmamma och ej vill stressa ihjäl sig med kundmöten osv.

• Svar på tråden Ni som är arbetande mammor. Kan ni ge tips på jobb som är lugnt och som passar när man är småbarnsmamma och
  • PixL

Vad i helvete!?
    Man skulle ju absolut stanna hemma med barnet som en jävla tantfjant halva dess uppväxt. Det har du sagt själv.

• goabarn77

Jag tror inte att den typen av jobb existerar längre. Jag tror att jobb idag endera är fysiskt jobbiga alt. psykiskt stressande. Naturligtvis inte hela tiden, men jag tror inte att det finns "lugna" jobb år 2009.

• La Lola

Hur man upplever ett jobb handlar nog mycket om ens egna personlighet oxå...tror jag.
    Alla jobb passar inte alla människor....

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • snillis

Jag har ett perfekt småbarnsjobb.
    Undervisar på universitet. De dagarna jag har undervisning måste jag givetvis vara på jobbet men när jag har förberedelsetid kan jag lika gärna vara hemma vilket innebär att min tillvaro är väldigt flexibel. Märker jag att barnen behöver hämtas tidigare någon dag eller tom vara hemma kan jag vara det eftersom jag då kan jobba igen det på kvällen när barnen somnat.

Men då krävs det ju att man har utbildning förståss

• myrstacken

Oh jo, jag hade ett jobb på ett litet företag med toppenchef. Så coolt och lugnt och flexibelt och bra lön. Men så flyttades kontoret till annan stad..

goabarn77 skrev 2009-11-09 22:19:40 följande:
    Jag tror inte att den typen av jobb existerar längre. Jag tror att jobb idag endera är fysiskt jobbiga alt. psykiskt stressande. Naturligtvis inte hela tiden, men jag tror inte att det finns "lugna" jobb år 2009.
  • goabarn77
    myrstacken skrev 2009-11-09 22:24:43 följande:
    Oh jo, jag hade ett jobb på ett litet företag med toppenchef. Så coolt och lugnt och flexibelt och bra lön. Men så flyttades kontoret till annan stad..
    Ok. Hittar man något sådant är det bara att gratulera. =)
  • marsbebis

Jag jobbar som tandtekniker och det är ett relativt lugnt jobb. Det är väldigt sällan jag jobbar över (har jobbat 1 timme längre än arbetstiden 2 ggr på 1 1/2 år). Kan bli småstressigt mellan varven för att jobben ska bli klara men oftast är det lugnt.

• 3busungar

jag har varit hemmaförälder länge(6år) o har precis börjat som tupperware konsulent.
    det är ju inget jobb på 14 000 i månaden
    men ett litet jobb..

något som är roligt,man träffar folk,o man tjänar lite extra i månaden utöver den vanliga inkomsten..

• myrstacken

Det verkar vara ett yrke för mig. Är lönen bra? Hur är det annars för tandsköterskor? Är det ett bra yrke för mig tro?

marsbebis skrev 2009-11-09 22:26:36 följande:
    Jag jobbar som tandtekniker och det är ett relativt lugnt jobb. Det är väldigt sällan jag jobbar över (har jobbat 1 timme längre än arbetstiden 2 ggr på 1 1/2 år). Kan bli småstressigt mellan varven för att jobben ska bli klara men oftast är det lugnt.
  • Strumpan08
    myrstacken skrev 2009-11-09 22:55:16 följande:
    Det verkar vara ett yrke för mig. Är lönen bra? Hur är det annars för tandsköterskor? Är det ett bra yrke för mig tro?
    Det krävs utbildning till det, utifall att du inte förstod det....
  • ump

Jag har, i mina ögon, ett riktigt toppenjobb! Jag jobbar som personlig assistent på ett boende med autistiska. Jag är bara timanställd, så jag kan jobba de dagar som passar mig. Det är ett jättelungt jobb där man får ta långa promenader med "brukarna", sitta ute och dricka kaffe soliga dagar mm. Vi jobbar oftast hela dygn (med sovande natt, men betalt nästan hela natten) vilket gör att jag bara behöver jobba ca 8 dygn i månaden för att få ihop en heltid = mycket ledigt! Detta kräver ju förståss att man har någon som kan ta hand om barnen de dygn man jobbar..

• Felixxmor

Jag arbetar som hudvårdskonsult....sköter mig själv = jobbar när jag vill och hur mycket jag vill.
    Tjänar 50% på det jag säljer.
    Perfekt för mig och min familj!!

• Alexi

Jag jobbar på kontor och sitter mest på mitt rum och läser, skriver och utreder. Ganska lugnt och ostressigt. Men krävs fem års universitetsutbildning för det...

• 071001

Jag jobbar 50% med administration och jag hänger på FB och Fl mestadelen av arbetsdagen så har det absolut för lugnt och ostressigt .

• marsbebis
    myrstacken skrev 2009-11-09 22:55:16 följande:
    Ja, det är hyfsat bra lön tycker jag. 25 000 har jag nu och har jobbat i 3 år. Utbildningen är på 3 år. Tandsköterskor har det lite stressigare för de fixar journaler samtidigt som de är "assistenter" till tandläkarna. Det är dock bara 2 års utbildning till att bli tandsköterska.
Svar på tråden Ni som är arbetande mammor. Kan ni ge tips på jobb som är lugnt och som passar när man är småbarnsmamma och