dans dvd för barn????
Är det nån som vet om det finns nån bra sådan, Min dotter på 5 år älskar att dansa och härma andra, finns det nån som vet nån bra DVD för detta ändamål???
Är det nån som vet om det finns nån bra sådan, Min dotter på 5 år älskar att dansa och härma andra, finns det nån som vet nån bra DVD för detta ändamål???
Min 5åring och 3åring älskar Mora Träsk DVD, Mora Träsk på Cirkus. Den finns att beställa på CDON.COM.
Den är även rolig för oss vuxna...
Lycka till
Önskar också tips på detta. Just nu dansar hon till det som finns i "Lilla Einstein" och gör det så bra. Men hade varit kul med en annan dans dvd. Mora träsk är inte min grej.
mora träsk funkar inte för min dotter heller... hon vi ha nåt coolare med tuffa dansrörelser och likande... hon dansar mest till Winxclub just nu....
Precis en sån tråd som jag tänkte starta hoppas det kommer in svar....
Det finns två barbiefilmer som vår dotter älskar att dansa till. Även om jag inte är överförtjust i Barbie tycker jag att dessa två filmer fyller ett visst syfte för vår dotter. De två filmerna heter Barbie Svansjön och Barbie och de tolv dansande prinsessorna. Det är ju inte dans hela tiden men rätt mycket är det. Även Barbie och nötknäpparen är det dans i, den har även ett längre inslag om balettdansöser från New york.
Det kanske inte är just balett som din dotter är intresserad av men vi ser att vår dotter tycker det är jätte kul att härma de som dansar.
Låter bra, men ingen Barbie tack. Någon som vet något liknande men med annat "tema"?
Vad är Winxclub??
Vi har en DVD som heter Den Magiske Spilledåsen - Et Dansende Eventyr - den er produsert i Los Angeles og vi laget en norsk versjon med norske barn i tillegg til den engelske. Barna møter en steppende klovn, en nydelig ballerina og en Hip Hop dansende pirat plus flere andre karakterer som de må danse med for og befri prinsen fra spilledåsen sin forhekselse! Dette er en DVD for barn 3-7 år og dere kan finne mere info på www.borntoplay.net
Vi shipper til Sverige. DVD'en er som sagt på norsk men mye av innholdet er visuelt med dans og musikk.