• hjärta

Hemma med barn som är 17 mån eller äldre?

Hej,

Nu har de flesta av våra dagtidsvänner börjat på dagis/jobba och på öppna förskolan är de flesta yngre

Så nu tänkte vi kika runt här om det finns några jämnåringa leksugna i Stockholm under dagtid under veckodagarna?

Så kan vi leka hemma hos varann, gå på öppna förskolan ihop, gå på badhuset och hitta på andra skojsiga aktiviteter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-04 22:50
    Borde även skriva att vi bort i STOCKHOLM, söder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-04 22:50
    Borde även skriva att vi bort i STOCKHOLM, söder!

• Svar på tråden Hemma med barn som är 17 mån eller äldre?
  • 08Mamma

Vi har mormor här på besök ons-mån nästa vecka, så veckan därpå passar oss bäst också

• thebaby

Hej, svarade på mejlet innan jag tittade in här, såg att de inte blir någon träff nästa vecka eller? så säg till när det blir någon träff, vi här hemma har inte mycket planerat eller bestämmt, kan oftast alla dagar i veckan förutom måndagar har vi alltid bokat.. så säg till när det blir en träff :)

• Hermie

Har tråden självdött?
    Jag jobbar min sista dag idag, och vill mer än gärna träffa andra.

• hjärta

Tråden är icke självdöd! Den vilar lite bara

Nästa vecka kör vi premiär lekdate tycker jag!

Vad sägs om måndag?

Leklandet i högdalen kl 13?

• 08Mamma

Hej hej

Jag har mamma på besök tills måndagkväll så vi kan tyvärr inte komma på måndag.

Vi hänger gärna med en annan dag!

• hjärta

Verkar inte bli något imorgon men kom gärna med förslag om att ses

• Hannajojo

oj har inte varit inne och kollat förrän nu sorry!

Vad säger ni om onsdag kl 14.00. Min lilla kille brukar sova mellan 11-13 men det är såklart inte livsviktigt. Säg till vad som passar er bäst!

• 08Mamma

Hej hej

Flickorna och jag undviker helst lekland nu i influensatider. Skulle parkleken i bandägen vara ett alternativ att träffas på istället tro?

Nu har mamma åkt hem. Flickorna såg så förvånade ut när jag vek ihop extrasängen. Undrar nog var mormor ska sova ifall hon skulle dyka upp igen

• Hannajojo

Ja bandängen låter bra tycker jag. När?

• 08Mamma

Hej hej

Vi brukar äta lunch vid 12, efter det går vi dit. (tar ca en 30 min att gå dit)
    Alt. om vi tar med oss lunchen och äter där...

Hannajojo: Sover din grabb i vagnen eller sover ni hemma?

Vilka blir vi imorgon?

• Hannajojo

Hej!
    Min son har blivit sjuk.... hostar och näsan bara rinner. Vi kommer stanna hemma idag. Hoppas det inte är svinisen!!!

• 08Mamma

Ojdå, vad tråkigt. Jag har lovat flickorna så vi går ändå.

Krya på er!

• Hannajojo

Jag hojtar till här så fort han är helt frisk så vi kan bestämma ny träff. Ha så kul idag!

• Hermie

Hej!
    Min lille kille sover till ca 14 på dagarna, och INTE i vagn - till vår sorg...
    Kunde inte idag, ses gärna någon annan dag. Idag är han hängig efter vaccinet han fick igår, stackarn.

• hjärta

Vad olika vaccinet verkar slå, men det är väl kanske alltid så. Min tjej visade ingenting bortsett från att hon tyckte att sticket gjorde ont, men sedan var hon bara lite famningare men sov oavbrutet hela natten. Däremot kikade jag till hennes andning hela tiden, blev så nojig när det är barn som fått andnöd efter att de fått vaccinet. För hennes del var nog det mest skumma att hon fick sussa mellan mig och hennes pappa direkt "åh, sova mamma pappa" sa hon

• Hannajojo

Jag gick till bvc förra veckan för att eddie skulle vaccineras men när vi äntligen tagit oss igenom kön och stånkat in vagnen och av med alla kläder så fick han inget vaccin för det va för tätt inpå 18-månaders vaccinationen. Och nu har gått och blivit förkyld så nu går det inte heller..... typiskt!

• Hannajojo

Nu är vi helt friska och träffas gärna! Någon som har något förslag?

Svar på tråden Hemma med barn som är 17 mån eller äldre?