• TeeTee

Tvättar du dina bh-ar i maskin?

Har precis varit och investerat i två nya behåar. Jag vet att man bör tvätta dem för hand, men ... Hur gör ni på FL? Tvättar du dina behåar i maskin eller för hand? Om du tvättar i maskin hur undvikar du att de blir gråa?

Och hur många behåar är det vanligt att man har? Oavsett hur många jag har, så blir det alltid en eller två, som blir favoriter, och som får tjänstegöra tills dom är i princip utslitna.

• Svar på tråden Tvättar du dina bh-ar i maskin?
  • Victoria86

Jag tvättar alltid mina bhar i maskin, utan tvättpåse eller nät. Funkar hur bra som helst, de blir aldrig gråa.

Sen hur många bhar jag har och använder... Svår fråga, jag är lite av en underklädesfetischist så jag har väl ett 10-tal.

• red rose 06

ioj va lite Bh folk verkar ha...? eller?
    jag har ca 40 st, dyra o fina.älskar ubnderkläder!
    tvättar för hand.

• Snuttjulla

Ja, jag tvättar mina i maskin. Men du vet att man kan köpa jättesmarta dukar va? som man lägger med i maskinen, som suger upp överflödig färg, och därmed motverkar missfärgningar. (låter som en reklamannons för denna produkt...) men iaf, de heter color catch, och funkar jättebra...

• Liljekonvaljblomman

Tvättar i maskin med tvättpåse både för att spara på bh och maskin

• m00nfl0wer

Har flera i olika färger, tvättar i maskin och har aldrig varit några problem.

• frukarlssonn
    red rose 06 skrev 2009-11-02 16:34:53 följande:
    ioj va lite Bh folk verkar ha...? eller? jag har ca 40 st, dyra o fina.älskar ubnderkläder! tvättar för hand.
    Det va många

Jag tvättar alltid mina i maskin, med tvättpåse pga bygeln. Nu tvättar jag inte med påse för de bh:ar jag har är amnings bh:ar utan bygel.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Cecese

Jag tvättar bh utan bygel i tvättmaskinen och bh med bygel för hand. Om man tvättar de med bygel i maskinen så finns risken att bygeln smiter ut och förstör maskinen och det har jag inte råd med. Jag har just nu 3 st bh som alla sitter sådär men jag har inte råd att köpa nya för minst 600 kr och sen behöva köpa nya om några månader igen när dom blivit för stora.

Jag längtar så efter en bröstförminskning och lyft så jag ska slippa ha ont i ryggen hela tiden och kunna köpa mer bhar utan att bli ruinerad.

• Cecese

red rose 06 skrev 2009-11-02 16:34:53 följande:

ioj va lite Bh folk verkar ha...? eller?jag har ca 40 st, dyra o fina.älskar ubnderkläder!tvättar för hand.
    40 st... vad gör du med alla? Själv har jag så stor byst och hängig att det är jättesvårt att hitta bh som passar bra. Skulle jag ha mindre byst så skulle kanske urvalet på bh vara större och priset bättre så ja då kanske jag också skulle köpa fler.
  • TeeTee
    Snuttjulla skrev 2009-11-02 16:43:03 följande:
    Ja, jag tvättar mina i maskin. Men du vet att man kan köpa jättesmarta dukar va? som man lägger med i maskinen, som suger upp överflödig färg, och därmed motverkar missfärgningar. (låter som en reklamannons för denna produkt...) men iaf, de heter color catch, och funkar jättebra...
    Ehh... känner mig idiotförklarad. Nä det visste jag inte om. Var köper man dem?
  • Ventress

Jag tvättar dem på 40 eller 60 grader i tvättpåse. Jag centrifugerar inte dem (bygel), utan maskinen får stanna med vatten i, sen kan man bara vrida till "tömning" och sen ta ut behåarna och hänga upp dem.

• Jane Roe

Tvättar i maskinen och ångrar mig lika mycket varje gång :P
    Handtvätt är nog det bästa !

¤- Kärlek är Perser -¤
  • velicious

tvättar i maskin och de har alltid funkat sen sa tvättar jag t.ex rosa med rosa, vitt med vitt och blatt med bla t.ex och dom har inte blivit en annan färg!
    har som en del andra här favo bh:ar..sa använder oftast 3 st som är favos även om jag har ca.15 st nya!

• alvaereva

jag tvättar alla mina i maskin. har bara bh med bygel, kanske 15 st.
    äger inga vita alls, så att de blir gråa händer inte hos mig

• Smulu

Tvättar vissa Bhar i maskin andra inte.

Men för att undvika att de som går i maskinen blir gråa så blandar jag ALDRIG i någon som helst färg tillsammans med vittvätten, Nej inte ens den där ljusa T-shirten.

• Choklad och Nötter

Tvättar mina oftast i maskin, i tvättpåse.
    Jag har ca 10-15 st. Köper två set per år och då lite dyrare och lyxigare. Hellre några få som jag verkligen tycker om än massa billiga från t ex h&m.

• Choklad och Nötter

När jag köpte min senaste Chantelle bh så sa expediten att jag ej skulle tvätta den med tvättpulver avsett för vittvätt då materialt kunde bli grådasigt.

• Lillfjant

Tvättar alltid mina i maskinen i tvättpåse.
    Att dom blir gråa beror inte på missfärgning utan att dom tappar den vita färgen, syntetmaterial är nämligen inte vitt från börjat utan man måste färga dom vita. (eller gröna eller blå )

Svar på tråden Tvättar du dina bh-ar i maskin?