Mosaik31 skrev 2009-11-02 13:20:21 följande:
har du tänkt en sekund på vad som kan hända på vägen? och jag tänker inte på bilar utan människor det finns riktigt onda människor ute i samhälleteller har du tänkt om barnet träffar på en katt ute följer med den och går vilse eller tja det finns många saker som kan hända jag tycker det är bra att skolorna inser detta och sätter upp regler min son är 10 jag anser att han inte är mogen än att gå till skolan själv och dessutom så får jag mig en promenad själv på morgonen och eftermiddagen helt perfekt
Ja jag har tänkt mer än en sekund på detta!
Mitt barn är ju ute o leker själv så vad sjutton är skillnaden?
Vi bor i ett barnvänligt område och helt utan bilar på vägen hem. Samma område som hon är ute o leker i ensam på fritiden!
Jag främjar mina barns önskemål efersom det får dem att växa på många olika stt. Det är ju inte direkt så att de får gå hem till ett tomt hem..jag väntar på min dotter utanför vår gård. Möter alltså upp henne där hon kommer stolt som en tupp.
Jag anser at skolan bromsar hennes utveckling o inte skall lägga sig i hur vi väljer att uppfostra vår dotter!
Skolan mina stora barn gick på la sig inte i uppfostran utan litade till at vi faktiskt kan tillmötesgå barnen på rätt sätt som föräldrar.