• Anonym

Ilsken av Lergigan?

Nån som vet om man kan bli aggressiv av Lergigan? Jag behöver en behovsmedicin mot ångest att ta när det blir som värst. Läkarna vill inte skriva ut benso (stesolid, oxascand) i första taget. Jag har ätit benso innan vid just behov och det har funkat bra. Jag blir lugn, ångesten minskar, aningen slö men orkar ändå med dagen sen. För ett tag sedan fick jag prova Theralen. För det första kände jag ingenting, för det andra blev jag så arg att jag skulle kunna mörda. Nu igår skrev läkaren ut Lergigan till mig för att prova (dra ut på att ge mig benso). Fy farao!! Tog en tablett och jag kunde inte hålla ögonen öppna, fick huvudvärk, illamående och började känna mig så där ilsken. Idag har jag vart "bakfull" hela dagen och exploderade här plötsligt över en småsak. Kastade hela kaffekoppen i väggen så den gick sönder. Alltså, de flesta av dessa lugnande ger mig sådana obehagliga biverkningar och jag brukar inte annars vara en arg person och har ganska långt tålamod. Att tappa impulskontrollen såhär är ruskigt då jag inte känner igen mig själv och bara ser svart. Jag undrar om det finns nån annan som blivit aggressiv av just Lergigan. Trött på att vara deras försökskanin också vad gäller tabletter. Dessutom hade han skrivit att jag skulle ta den 3 ggr/dag, herregud jag skulle ju bli medvetslös alt. ha ihjäl nån.

• Svar på tråden Ilsken av Lergigan?
  • Littleangelgirl

EXAKT så blir jag med :'( trodde jag var den enda och att jag bara inbilla mig men måste va så.. tagit lergigan till och från i några år, ALLTID blivit aggro efter , för SMÅSAKER!

• Anonym (R)

Man blir trött av Lergigan. Man kan bli arg när man är trött. Så ja är väl en indirekt biverkan.

Benzo ges aldrig över tid. Det ökar ångesten på sikt.

Jag är helt ofungerande pga ångest, kan ej arbeta, inte gå ut varje dag eller ha ett någorlunda okej liv. Men jag har inte ens fått prova benzo.  

Svar på tråden Ilsken av Lergigan?