• majsis

Gravid trots mens? positivt test.

Hejsan!

Hade min senaste mens 7/9. Tog ett gravtest 7/10 som var neg. Väntade några dagar till 10/10 och tog ett test då som också var neg. Började blöda som en vanlig mens 11/10. Blödde 3 dgr med koagler.

Söndagen den 17/10 fick jag lite lätt mensvärk och bruna flytningar. Fick för mig att ta ett gravtest. Och gissa VAD!!! Det visade ett starkt pluss. Idag 20/10 visar det fortfarande ett starkt pluss, Alltså en vecka efter att jag började blöda.

Varför visade det neg inna jag började blöda men pluss nu en vecka efter. Är jag gravid eller inte??? Vad tror ni. Skulle vilja ha lite synpunkter.

Hur lång tid efter kan det fortfarande visa pos tror ni i sådan tidig graviditet?

• Svar på tråden Gravid trots mens? positivt test.
  • Dakine

Hej.

Har nu varit på KK, grav testet visade fortfarande plus hos dem också.
    Fick träffa en läkare som gjorde ett VUL.
    Han kunde se att det skett en befruktning, men tyvärr inte någon levande graviditet.
    Han sa att det kan ju visa plus långt efter ett missfall & att det inte ger någonting att jag tar fler tester hemma.

Barnmorskan tog även ett blodprov, för att mäta hcg. De sa att visar det blankt, behövde jag inte komma tillbaka. Men visar det någon hcg hormon, så ska jag få komma tillbaka och ta ett nytt blodprov. Så de får se ifall det sjunker, eller stiger.

Jag frågade om de verkligen är säkert att det var ett missfall.
    För att ifall jag inte är så långt gången, kan de ju inte se någonting levande pga att de inte ser ett hjärta? Men jag fick som bara lummiga svar, och inga tydliga besked.

Men just nu känns det som att jag tar detta som ett missfall!
    Och det som sker härnäst det får ske.
    Jag är bara orolig att det är ett utomkveds.. :/

De sa även att nu skulle jag använda kondom då vi hade sex, så jag inte blir gravid direkt igen. För då vet dom inte vad som är vad, och om den graviditeten är en ny eller om det är den här iaf. ( Lät mest som att det var för deras skull, att det skulle bli lättare för dem att räkna) Hon avslutade med att det är nog bäst för alla, och det skulle jag tjäna på om jag väntade med att bli gravid tills jag fått en mens igen.

Vad tycker ni?

Det här var verkligen inget besked som jag ville ha ...
    Försöker se positivt, att jag faktiskt kan bli gravid ganska snabbt.
    Men ville ju det skulle vara nu... :(

• Sashimi

Vad svårt. Om jag vore du skulle jag köra efter mitt eget hjärta. Om det inte finns ngn medicinsk risk med att du blir gravid nu med en gång så varför undvika det bara för att de ska få mätbara resultat på sina test? Om du blir gravid på en gång så kommer du ju ändå börja märka det efter några månader att magen börjar växa.

Lycka till vad du än väljer!

Dakine skrev 2009-10-21 12:11:29 följande:
    Hej. Har nu varit på KK, grav testet visade fortfarande plus hos dem också. Fick träffa en läkare som gjorde ett VUL. Han kunde se att det skett en befruktning, men tyvärr inte någon levande graviditet. Han sa att det kan ju visa plus långt efter ett missfall & att det inte ger någonting att jag tar fler tester hemma. Barnmorskan tog även ett blodprov, för att mäta hcg. De sa att visar det blankt, behövde jag inte komma tillbaka. Men visar det någon hcg hormon, så ska jag få komma tillbaka och ta ett nytt blodprov. Så de får se ifall det sjunker, eller stiger. Jag frågade om de verkligen är säkert att det var ett missfall. För att ifall jag inte är så långt gången, kan de ju inte se någonting levande pga att de inte ser ett hjärta? Men jag fick som bara lummiga svar, och inga tydliga besked. Men just nu känns det som att jag tar detta som ett missfall! Och det som sker härnäst det får ske. Jag är bara orolig att det är ett utomkveds.. :/ De sa även att nu skulle jag använda kondom då vi hade sex, så jag inte blir gravid direkt igen. För då vet dom inte vad som är vad, och om den graviditeten är en ny eller om det är den här iaf. ( Lät mest som att det var för deras skull, att det skulle bli lättare för dem att räkna) Hon avslutade med att det är nog bäst för alla, och det skulle jag tjäna på om jag väntade med att bli gravid tills jag fått en mens igen. Vad tycker ni? Det här var verkligen inget besked som jag ville ha ... Försöker se positivt, att jag faktiskt kan bli gravid ganska snabbt. Men ville ju det skulle vara nu... :(
  • Gris78

Dakine: Jag håller med Sashimi, du gör självklart som du vill. Det är ju inte meningen att du ska anpassa dig efter vad som är smidigast för dem heller.
    De lät ju som om att du fick rådet för att det underlättar för dem och inget annat.
    Det verkar inte som att det finns några medecinska/hälsoskäl till varför du skulle vänta. Så länge det inte finns så....

:)

• IceCream

Jag gjorde ett CB test igår kväll och fick ett svagt plus (BIM+1) ville få det bekräftat så jag gjorde ett nytt likandant test imorse, fortf svagt positivt. En timme senare kommer mensen (?) och har hållt i sig hela dagen (har grym mensvärk också som jag förresten haft hela veckan). Vad händer? Kan jag vara gravid eller vad?

• Dakine
    IceCream skrev 2009-10-23 15:45:47 följande:
    Jag gjorde ett CB test igår kväll och fick ett svagt plus (BIM+1) ville få det bekräftat så jag gjorde ett nytt likandant test imorse, fortf svagt positivt. En timme senare kommer mensen (?) och har hållt i sig hela dagen (har grym mensvärk också som jag förresten haft hela veckan). Vad händer? Kan jag vara gravid eller vad?
    Jag fick också svagt plus, sen mens, sen starkare plus. En del har en mensblödning i början av en graviditet. Men för mig tror de att de var ett mf, så kan ju tyvärr vara så för dig.

Det bästa du kan göra är att avvakta 2-3 veckor och ta ett nytt test, eller ring kk.
  • IceCream
    Dakine skrev 2009-10-23 17:39:54 följande:
    Jag fick också svagt plus, sen mens, sen starkare plus. En del har en mensblödning i början av en graviditet. Men för mig tror de att de var ett mf, så kan ju tyvärr vara så för dig. Det bästa du kan göra är att avvakta 2-3 veckor och ta ett nytt test, eller ring kk.
    Jag tror nog med på missfall då. För att ha mens med mensvärk under graviditet? Tycker det låter lite skumt faktiskt. Jag hade ingen mens förra gången jag var gravid (dotter som är 5 år nu), visst det kanske kan skilja sig från gång till gång det med. Om vi nu antar att det är ett tidigt missfall, måste jag kontakta kk? Eller naturen sköter om "det som behövs" av sig själv?
  • Sashimi

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga, eller ännu bättre, ring MVC eller kk. Jag skulle för säkerhets skull kolla upp det, inte minst så att de får med det i sina journaler för om du får missfall tre gånger så har du rätt till utredning.

IceCream skrev 2009-10-23 17:54:27 följande:
    Jag tror nog med på missfall då. För att ha mens med mensvärk under graviditet? Tycker det låter lite skumt faktiskt. Jag hade ingen mens förra gången jag var gravid (dotter som är 5 år nu), visst det kanske kan skilja sig från gång till gång det med. Om vi nu antar att det är ett tidigt missfall, måste jag kontakta kk? Eller naturen sköter om "det som behövs" av sig själv?
  • sandra chris

min mens kom bim+2, hade rikligt med flytningar hela veckan innan..
    mensen var konstig, ganska riklig men inga klumpar.. varade i 4-5 dagar.
    kräktes helt spontat igår, med ett svagt illamående efteråt, men det gick över ganska snabbt. är väldigt seg och trött också.
    jag vet inte vad jag ska tro!!
    hjälp!

• Me o Mike

Får man ett mf så tidigt så är det sällan några klumpar i.
    sandra chris skrev 2009-10-23 19:46:39 följande:

min mens kom bim+2, hade rikligt med flytningar hela veckan innan.. mensen var konstig, ganska riklig men inga klumpar.. varade i 4-5 dagar.kräktes helt spontat igår, med ett svagt illamående efteråt, men det gick över ganska snabbt. är väldigt seg och trött också.jag vet inte vad jag ska tro!! hjälp!
  • AnnchristineJohanson
    IceCream skrev 2009-10-23 17:54:27 följande:
    Hejsan...kom in o läste lite här.
    Jag är en av dom som har "svårt" att bli gravid och har svårt att få behålla det.
    Då jag väntade min son så hade jag 2 vanliga mensar samt mensvärk så det är inte alls ovanligt.
    En del har det flera månader under graviditeten...
  • bebe
    AnnchristineJohanson skrev 2009-12-14 13:09:07 följande:
    Hejsan...kom in o läste lite här.Jag är en av dom som har "svårt" att bli gravid och har svårt att få behålla det.Då jag väntade min son så hade jag 2 vanliga mensar samt mensvärk så det är inte alls ovanligt.En del har det flera månader under graviditeten...
    så har jag haft nu, 2 blödningar vid mens tid (men ca 1 v tidigare än beräknat) känner mig gravid som när jag väntade sonen men har fram tills v 6+ngt inte fått ngt positivt test :( har nu tid till gyn på ons o dem ska kolla med VUL om det finns ett litet liv därinne. har ju haft alla symtom så som molande värk i livmodern, ont i brösten (som när mjölken rinner till vida ammning)och fylligare, kissar hela tiden, trött, konstant halsbränna och extra sugen o hungrig. kroppen är bra mysko o jag förstår inte varför mina test visar neg? hoppas att jag får veta allt på ons.
  • bebe
    bebe skrev 2009-12-15 02:14:29 följande:
    så har jag haft nu, 2 blödningar vid mens tid (men ca 1 v tidigare än beräknat) känner mig gravid som när jag väntade sonen men har fram tills v 6+ngt inte fått ngt positivt test :( har nu tid till gyn på ons o dem ska kolla med VUL om det finns ett litet liv därinne. har ju haft alla symtom så som molande värk i livmodern, ont i brösten (som när mjölken rinner till vida ammning)och fylligare, kissar hela tiden, trött, konstant halsbränna och extra sugen o hungrig. kroppen är bra mysko o jag förstår inte varför mina test visar neg? hoppas att jag får veta allt på ons.
    glömde fråga hade du vanlig mens???, alltså i lika många dagar som vanligt o såg det vanligt ut??? för själv har jag bara blödit i 2 dar båda ggr o färskt blod, annas brukar min mens vara i 5-6 dagar o vara mer koagulerat o mörkare.
  • Galatheaa

Jag hade en hormonspiral förut. Tog ut den för ca 3 månader sen. en månad senare började jag med mini-piller men slutade för 2veckor sen för att jag och min pojkvän bestämt oss för att vi vill skaffa barn. Jag gillade inte heller humörsvängningarna pillerna gav mig.

Fick en blödning i fredags som höll på i 3 dagar, tyckte att det var lite konstigt då den inte såg ut som min mens brukar och jag hade mens för två veckor sen då jag slutade med pillerna.

Frågan är nu, kan jag vara gravid redan och att blödningen var från befruktningen eller är det min mens, som beter sig märkligt på grund av pillerna?

• Fruu92

Majsis hur gick det för dig sen efter ditt HCG prov på 700? Jag har varit i exakt samma situation som du!

Svar på tråden Gravid trots mens? positivt test.