Hej.
Har nu varit på KK, grav testet visade fortfarande plus hos dem också.
Fick träffa en läkare som gjorde ett VUL.
Han kunde se att det skett en befruktning, men tyvärr inte någon levande graviditet.
Han sa att det kan ju visa plus långt efter ett missfall & att det inte ger någonting att jag tar fler tester hemma.
Barnmorskan tog även ett blodprov, för att mäta hcg. De sa att visar det blankt, behövde jag inte komma tillbaka. Men visar det någon hcg hormon, så ska jag få komma tillbaka och ta ett nytt blodprov. Så de får se ifall det sjunker, eller stiger.
Jag frågade om de verkligen är säkert att det var ett missfall.
För att ifall jag inte är så långt gången, kan de ju inte se någonting levande pga att de inte ser ett hjärta? Men jag fick som bara lummiga svar, och inga tydliga besked.
Men just nu känns det som att jag tar detta som ett missfall!
Och det som sker härnäst det får ske.
Jag är bara orolig att det är ett utomkveds.. :/
De sa även att nu skulle jag använda kondom då vi hade sex, så jag inte blir gravid direkt igen. För då vet dom inte vad som är vad, och om den graviditeten är en ny eller om det är den här iaf. ( Lät mest som att det var för deras skull, att det skulle bli lättare för dem att räkna) Hon avslutade med att det är nog bäst för alla, och det skulle jag tjäna på om jag väntade med att bli gravid tills jag fått en mens igen.
Vad tycker ni?
Det här var verkligen inget besked som jag ville ha ...
Försöker se positivt, att jag faktiskt kan bli gravid ganska snabbt.
Men ville ju det skulle vara nu... :(