• ungmamma89

Ensammast i världen?

Hej. Jag är 20 år. Min son är fem år.
    Jag har en mor och en far, och sammanlagt 7 syskon. Har dock inte kontakt med någon i min familj längre. Jag har nästan inga vänner, jo, ytliga kontakter har man ju, men nu menar jag RIKTIGA vänner, och jag känner mig helt enkelt jävligt ensam då och då... Visst, min son är mitt liv, och jag älskar honom över allt annat. Men förutom honom så har jag ingen annan. Och han har bara mig.
    Är det någon mer som sitter i samma sits som jag? Eller är jag helt enkelt ensammast i världen?

• Svar på tråden Ensammast i världen?
  • Sessan1313

Hej...
    Jag fick min son när jag var sexton så att vara ung mamma vet jag hur det är.
    Nu försöker jag å min partner skaffa vårat första gemensamma barn MEN jag känner som du gör. Jag känner mig så grymt ensam och har ingen att prata med. Inga riktiga vänner. En partner och en vän är inte samma sak. Jag Behöver en vän.

Utan vänner är man faktiskt ganska ensam. (så känner jag i alla fall) Vill du prata så skriv till mig...
    Du är inte ensam...

• ungmamma89
    Sessan1313 skrev 2009-10-19 15:15:52 följande:
    Hej...Jag fick min son när jag var sexton så att vara ung mamma vet jag hur det är.Nu försöker jag å min partner skaffa vårat första gemensamma barn MEN jag känner som du gör. Jag känner mig så grymt ensam och har ingen att prata med. Inga riktiga vänner. En partner och en vän är inte samma sak. Jag Behöver en vän.Utan vänner är man faktiskt ganska ensam. (så känner jag i alla fall) Vill du prata så skriv till mig...Du är inte ensam...
    Tack så jättemycket för svaret:) Jag vill gärna prata mer, man behöver, som du skrev, vänner, annars klarar man sig inte länge. Knåpar ihop ett mejl till dig om en liten stund :)
  • gravida06

Tror verkligen inte att du e ensam..
    tror tyvärr många, speciellt yngre mammor känner sej så...

Vart bor du nånstans?

• ungmamma89
    gravida06 skrev 2009-10-19 15:37:12 följande:
    Tror verkligen inte att du e ensam.. tror tyvärr många, speciellt yngre mammor känner sej så...Vart bor du nånstans?
    Har man aldrig någon som man umgås med, och aldrig någon man pratar mer än ytligt med, så är man ensam. Visst, har haft ganska bra kontakt med "äldre" föräldrar förut, men sen dom fick veta att jag bara är 20 så är det total utfrysning som gäller från deras del. Sen att vi hade hur trevligt som helst, och att jag visat klart och tydligt att jag är lika bra förälder som dom, i vissa fall bättre förälder än dom, det har inte med saken att göra, för man kan inte umgås med unga föräldrar. Oskriven lag verkar det som.
    Jag bor några mil utanför Kalmar, i småland.
  • Enniie

Nedå. du är inte ensam. alla hade en tendens att bara försvinna när man vart gravid. Och så har jag knappt några släktingar. Eller ja , kanske 80% är alkolister, och det är inget ja vill att mina barn skall växa upp med...

jag har många ytliga bekanta. Typ "sista minuten umgänge" eller vad man nu skall kalla det. Men det är för att jag är den enda med inte bara ett, utan två barn.

Hör av dig vettja !

Svar på tråden Ensammast i världen?