• Zindie

Färga löshår?

Hej!

Har köpt löshår av en kompis. Inte riktigt samma färg som mitt eget så jag tänkte färga det. Går det tror ni? Står att det är 100% äkta hår.
    Har aldrig gjort det tidigare så skulle behöva lite råd/tips hur man färgar löshår.
    Tack!

• Svar på tråden Färga löshår?
  • Verkligen

Klart det går. Jag brukar färga mitt löshår. Bara att blanda färgen och börja färga. Brukar plasta köksbordet och sitta där och kladda. Brukar bara undvika fästena. Har löshår på clips.

♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Zindie

Kanon! Vad bra! Ja, det är clips på detta hår med.
    Ska bli skoj att sätta i det sen och fixa till det =) Eftersom det är äkta hår så kan man ju platta och locka. Gick inte med det förra håret jag hade för det var syntet. Gick ju inte ens att kamma håret då.

• Verkligen
    Zindie skrev 2009-10-15 18:47:55 följande:
    Kanon! Vad bra! Ja, det är clips på detta hår med. Ska bli skoj att sätta i det sen och fixa till det =) Eftersom det är äkta hår så kan man ju platta och locka. Gick inte med det förra håret jag hade för det var syntet. Gick ju inte ens att kamma håret då.
    Äkta hår är så mycket bättre...Det är så snyggt att locka det tycker jag.
    Hoppas färgningen blir bra..=)

Jag brukar föna det torrt efteråt när man sköljt ur färgen och shamponerat/balsamerat. Då brukar jag hänga upp det på en tvättlina och borsta igenom det samtidigt som jag fönar. Brukar bli fint då..=)
    ♥ BF 18 November 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
  • Zindie

Tack=)
    Ska testa det senare!

Svar på tråden Färga löshår?