• morskutt

Snittkontrakt?

Hej alla!
    Är det någon av er som har fött barn efter att ha blivit beviljad snittkontrakt? Jag kommer troligtvis att få det, även om jag önskade planerat kejsarsnitt. Hur upplevde ni förlossningen och behövde ni använda er av kejsarsnittet? Lyssnade läkaren på er när/om ni ville ha det under förlossningen.

Hoppas det är någon som vill svara på detta, vill verkligen ha råd!

• Svar på tråden Snittkontrakt?
  • Cia o krabaten

Kontrakt och kontrakt.
    Jag hade en tuff första förlossning som slutade i snitt.
    Infr andra gick jag på Aurora och vi kom fram till att snittbeslut skulle tas fortare denna gång om det verkade gå åt samma håll som sist.

Det var inga som helst problem.
    Nu blev det även så att barnet blev påverkat så snittet kom ganska snabbt och utan knussel från nån, vilket vi är glada för idag för sonen var illa ute

Anledningen till snitten är värksvaghet som de kallar det, men jag hade bra och starka värkar, jag bara öppnade mig inte så bra.

• anemonasussegotta

har inte haft snittkontrakt - bara läst om de fall när det inte blivit så bra och dom skrivit av sig här på fl i efterhand.
    Det är säkert bra och funkar - om det utnyttjas i tid.
    Vad jag har läst här i gamla trådar så liksom slutar det att gälla om man kommer till krystningen - för då är det inte längre ett lika självklart läge. Men det är bara vad jag läst mig till här och jag har inga källor längre för det var några år sedan jag kollade på det. Men prova att söka gamla trådar på FL.

• anemonasussegotta

ska tillägga att i de fall snittkontrakt funkat har det säkert inte funnits någon anledning att gå in här på fl och skriva av sig - så därför har det nog inte lyfts upp så mycket positivt. Jag kan tänka mig att det funkar jättebra i de allra flesta fall! - det får man bara inte reda på..

• morskutt

Tack för era svar. Det verkar som om inte så många vill svara på detta. Ska fortsätta leta mig fram på gamla trådar. Är lite tveksam till hur det hela fungerar i praktiken, eller om det mest är något läkaren säger för att man ska känna sig tryggare. Tack ni som svarat.

Svar på tråden Snittkontrakt?