• anna li

53 veckor i år

Lite nyfiken...hur har ni med barn som bor varannan vecka löst det i år när det är 53 veckor? Jag menar om man vill fortsätta som tidigare (ex ha udda veckor) så blir det ju 2 udda veckor i sträck (v 53 +v 1)

• Svar på tråden 53 veckor i år
  • signaturbyte

Härligt att nån mer än jag funderar över detta... Undrar samma sak, men har ingen lösning, bara bråk med exet.. suck.

• anna li

Vi löste det såhär:
    19-29/12 hos mej
    29/12-6/1 hos sin pappa
    6/1-13/1 hos mej

(Hade först tänkt 18-27 här, 27/12-6/1 hos pappa och 6-13/ här men efter önskemål från pappans sida så flexade vi några dagar)
    Vi byter onsdagar och jag ville fortsätta ha udda helger så det här är väl en lösning
    Vi har dessutom best att ha varannan jul och vartannat nyår vilket oxå kan röra till det.

• AnnanAnna

Fast är inte v.53 det som övergår i v.1 sen? Alltså torsdag den 31/12 är v.53 och fredag den 1/1 är v.1?
    Så det blir ändå ojämn, jämn, inte två ojämna veckor på rad... Så har jag förstått det, men nu har jag ingen kalender med veckor framför mig just nu. Men så har vi gjort i allafall, vi har gjort som vanligt och förutsatt att veckorna hakar i varandra!

• signaturbyte

Om det ändå hade varit så :/ Det är en hel vecka 53 och sen v 1.. :/

AnnanAnna skrev 2009-10-16 10:08:00 följande:
    Fast är inte v.53 det som övergår i v.1 sen? Alltså torsdag den 31/12 är v.53 och fredag den 1/1 är v.1? Så det blir ändå ojämn, jämn, inte två ojämna veckor på rad... Så har jag förstått det, men nu har jag ingen kalender med veckor framför mig just nu. Men så har vi gjort i allafall, vi har gjort som vanligt och förutsatt att veckorna hakar i varandra!
  • anna li

v 53 är den28/12-3/1 och v 1 är 4/1-10/1...så mkt enklare det skulle vart om det var 52 v som vanligt....i vissa "familjealmanackor" är det 52 v men inte i några andra...

• AnnanAnna

Ja jag såg det nu... Jaja, då får man väl ställa in sig på tjafs kring veckorna den här julen också... Suck.

signaturbyte skrev 2009-10-17 15:11:22 följande:
    Om det ändå hade varit så :/ Det är en hel vecka 53 och sen v 1.. :/
  • Obzi

Det har vi inte tänkt på! Vi brukar byta veckor till hösten, så bonus firar jul, födelsedag, påsk mm varannan gång hos oss, varannan hos sin mamma. Det brukar vara lättare då med dagis efter sommaren och så. Frågan är hur man gör nu???

• höst

Vi delar upp v 53 + v 1 i tre delar, alltså inga hela veckor.

• cc Kitty

Vi har vanligtvis ojämna veckor, men eftersom vi aldrig har haft barnen på julen så är dom hos oss 22/12-27/12 mamman tar v 53 (om hon ids) och sen flyter det på som vanligt med ojämna veckor.
    Det betyder att mellan 14/12-28/12 så är barnen hos mamman en natt.
    Och ids hon inte ha dom nyårsveckan så kommer barnen att vara hos oss 4 veckor med en övernattning hos mamman.

• Fridis84

Vi har sambons dotter på jämna veckor, så nu ska vi ha henne hela v 52 och halva 53. Hennes mor tar resten av halva 53 och hela v 1. Sen börjar vi på nytt på v 2

• cc Kitty

Med uppdaterade fakta nu så blir barnen här 4 veckor för att mamman inte ids ha barnen på nyår, hon har aldrig haft dom på nyår hittills så varför bryta det mönstret?
    Men inte oss emot, barnen får lugn och ro och det behöver dom verkligen.

Svar på tråden 53 veckor i år