Om jag äter ser jag gravid ut!
För snart 10 månader sedan födde jag vår dotter.
Under hela graviditeten mådde jag väldigt dåligt och hade nästan ingen matlust alls, så efter förlossningen vägde jag t.o.m. 2 kg MINDRE än jag gjorde före jag blev gravid.
Därför hade jag alltså inga extra graviditetskilon att träna bort, jag har alltid varit smal och folk påpekar att det absolut inte syns att jag varit gravid för mindre än 1 år sen.
Men det finns bara en sak som jag stör mig så enormt mycket på, min mage.
På morgonen innan jag ätit något, så är den så fin och platt, precis som före jag blev gravid! Men genast jag ätit lite, så är den inte platt längre.
Ju mer jag äter - desto mer gravid ser jag ut. I slutet av dagen ser jag ut att vara gravid i 4-5 månaden.
Någon tipsade mig om att det kanske var de inre magmusklerna som var särade, men när jag läste lite mer om det så märkte jag fort att de som hade det, såg ut att vara gravida hela tiden. Det gör ju inte jag, bara när jag ätit/druckit något.
Jag är bara 17 år, och även om jag älskar min lilla skrutt mest av allt i hela världen så vill jag inte se gravid ut bara för att jag äter lite!
Om jag INTE vill se gravid ut, så måste jag helt enkelt äta så lite som möjligt.. och det vill jag inte :(
Någon som har samma problem eller vet vad som är felet?
Jag är säker på att det inte beror på något jag äter, för jag får inte ont i magen eller nåt sånt, den "sväller upp" av vad som helst. Allt från vatten - mat.
Jag försöker att göra övningar för de inre magmusklerna varje dag, ifall om att det skulle vara det som är felet.
Sit-ups har jag gjort i snart 7 månader, utan resultat.
HJÄLP MIG! Jag vill inte se gravid ut bara för att jag äter :(
jag vill ju inte svälta heller.