• nicolinasmorsa

Om jag äter ser jag gravid ut!

För snart 10 månader sedan födde jag vår dotter.
    Under hela graviditeten mådde jag väldigt dåligt och hade nästan ingen matlust alls, så efter förlossningen vägde jag t.o.m. 2 kg MINDRE än jag gjorde före jag blev gravid.
    Därför hade jag alltså inga extra graviditetskilon att träna bort, jag har alltid varit smal och folk påpekar att det absolut inte syns att jag varit gravid för mindre än 1 år sen.
    Men det finns bara en sak som jag stör mig så enormt mycket på, min mage.
    På morgonen innan jag ätit något, så är den så fin och platt, precis som före jag blev gravid! Men genast jag ätit lite, så är den inte platt längre.
    Ju mer jag äter - desto mer gravid ser jag ut. I slutet av dagen ser jag ut att vara gravid i 4-5 månaden.

Någon tipsade mig om att det kanske var de inre magmusklerna som var särade, men när jag läste lite mer om det så märkte jag fort att de som hade det, såg ut att vara gravida hela tiden. Det gör ju inte jag, bara när jag ätit/druckit något.

Jag är bara 17 år, och även om jag älskar min lilla skrutt mest av allt i hela världen så vill jag inte se gravid ut bara för att jag äter lite!
    Om jag INTE vill se gravid ut, så måste jag helt enkelt äta så lite som möjligt.. och det vill jag inte :(

Någon som har samma problem eller vet vad som är felet?
    Jag är säker på att det inte beror på något jag äter, för jag får inte ont i magen eller nåt sånt, den "sväller upp" av vad som helst. Allt från vatten - mat.

Jag försöker att göra övningar för de inre magmusklerna varje dag, ifall om att det skulle vara det som är felet.
    Sit-ups har jag gjort i snart 7 månader, utan resultat.

HJÄLP MIG! Jag vill inte se gravid ut bara för att jag äter :(
    jag vill ju inte svälta heller.

• Svar på tråden Om jag äter ser jag gravid ut!
  • Zoonie

VAD äter du?
    Du kan ju ha nån allergi?

• nicolinasmorsa
    Zoonie skrev 2009-10-12 12:38:11 följande:
    VAD äter du? Du kan ju ha nån allergi?
    Jag är allergisk för alla frukter som är släkt med äpple, och laktos förstås.
    Men jag skrev ju att jag ser gravid ut av VAD SOM HELST.
    T.o.m. lite vatten, det har ingen skillnad vad jag äter eller dricker!
  • Juhanna

Fast om det är så att du har delade magmuskler ska du ju absolut inte göra situps då det barra förvärrar

• lunkentuss

Samma här...! Äter jag så putar magen, HELA magen...! Den blir riktigt rund o fin -OM det nu hade legat en bebis där inne...! Jag har inte delade magmuskler (har kollat) men dom är absolut slappa om man jämför med innan så jag antar att det beror på det ändå -att magmusklerna inte har nån kraft att hålla in magen...

Får väl träna på antar jag.. pust

• malinkat

Samma för mig, det tog lång tid att "komma tillbaka" efter grav 1, nu efter tvåan tar det nog ännu längre tid. Har delade magmuskler men ser inte alltid gravid ut

• Alma87

Hej!

JAg har samma bekymmer , har en son på 10 månader . sen jag fick honom har min mage alltid sett gravid ut när jag ätit .Finns inget typ och göra åt förutom att träna. innan jag blev gravid så hade jag inga såna besvär . jag va jätte smal. nu kan jag knappt längre ha tajta kläder för så fort jag äter så sticker magen ut. lider med dig:0

Svar på tråden Om jag äter ser jag gravid ut!