Lidingöbo skrev 2009-10-11 10:44:03 följande:
Alltså jag förstår inte. Vårdnadsbidrag i min kommun ställs med kravet att man inte på något vis får ta emot andra bidrag, även sjukpenning och framförallt får man inte arbeta. CSN lån har jag alltid lärt mig att man är berättigad att få ta ut när man är studerande finns inga andra omständigheter då man får ta ut ett sådant lå
n.Ställer inte era kommuner samma krav ang vårdnadsbidrag?Jag har börjat tänka på att kanske jobba natt som tidningsutdelare för det är inte långa pass och man hinner sova. Kanske ett förslag?När det gäller dagis kontra hemmaförälder orkar jag inte ens ta mig in på diskussionen (har många argument) men jag ser positivt till att man är hemma de första åren men alla har inte den möjligheten pga olika situationer eller för all del så kan det vara att man helt enkelt inte vill och tycker att dagis är bättre. Hur som helst det är upp till var och en hur man väljer och jag tror inte att TS ville diskutera det ämnet.
visst får du arbeta och det gäller i hela landet :)
Däremot får du inte ha barnomsorg..privat barnflicka eller barnvakt går däremot bra.
Jag jobbar själv 100% ( mannen med) och vi har vårdnadsbidrag men inte dagis eller dagmamma.