till er som fött barn tidigt, och har äldre syskon (NYA)
hejsan.
jag skulle vilja rådfråga er som fött barn tidigt, och har äldre syskon,
hur fördelade ni sjukhus och hemma tiden, hur många timmar per dygn tillbringade ni på neonatal och hur många hemma, har ni haft hjälp? ni som är/var ensamstående hur gjorde ni, vad har ni för råd att ge mig.
berätta gärna hur länga ni var på neonatal och när barnet fick flytta ut kuvösen, när kan man få permition, hemvård etc etc, allt som man kan ((bör)) veta om,
(alla frågor på en gång)
jag födde mitt andra barn i v26, allt blev väldigt hastig, och det blev ett akut snitt.
en liten pojke, tänk att det blev en liten grabb till. En liten en på 890g. Men tiden går fort och han är snart en månad gammal (el ja 30v snart) lilla grabben mår bra och blir allt större och starkare.
Nu väger han ca 1100g och är mycket mer vaken =)
Jag sitter och försöker göra ett veckoschema så jag kan få ordning på tiden, och spendera så mycket tid som behövs på sjukhuset, men samtidigt hinna med att vara med min 2årige son.
Och därför att jag i behöver eran hjälp, det allra minsta råd kan vara till stor hjälp för att lösa allt, varige minut är dyrbar i detta sammanhang, hur många timmar är rimligt att vara på neonatal per dygn då man har en grabb hemma också. Vad är för mycket och vad är för lite, går man över styr och man tillbringar även nätter där?
Många kramar till er som har tålamod att svara på alla mina krångliga frågor .
(det krånglade med den första tråden då mer änn halva texten försvar)