• MDM

18 månader

Jag och min man har försökt att bli gravida i ca 18 månader utan resultat.

Jag har varit hos läkaren och de har inte hittat något som skulle vara fel på mig.
    Problemet nu är att min säger att han skall gå och kolla sig men gör det aldrig. Han säger hela tiden att jag skall sluta pressa honom om det.
    Jag vet att han vill ha barn väldigt mycket, men jag tror att han är rädd att han inte kan få det naturlig väg.
    Nu har det gått så långt att jag är ledsen hela tiden. jag vill gärna att vi får hjälp att få reda på varför vi inte blir gravida.

Vad skall jag göra för att få min man att boka tid hos en läkare?

• Svar på tråden 18 månader
  • Knyttelina

Mitt tips till dig är att ringa närmsta klinik och boka en tid för en fertilitetsutredning. Det som händer då är att ni går dit tillsammans - både han och du lämnar prover och allt görs gemensamt. Kanske är det så att han inte orkar/vill/törs gå och lämna prover själv. Jag ser att du redan varit och kollat dig men det hindrar väl inte att ni ändå går tillsammans.

Så gick vi tillväga när vi gjorde utredning. Vi hade aldrig ens en tanke på att var och en av oss skulle gå själv till läkaren. Detta är väl ändå något som man är två om?

Lycka till!

• Geléhallon89

Håller med personen ovan. Vi har försökt i ett år nu och jag ringde en fertilitetsexpert och fick tid nu den 28 för en utredning och då ska både jag och sambon ta massa prover. han ska även göra spermatest och jag vul. (:

• MDM

Tack så mycket för era tips jag har pratat med min man igen.. nu skall han till läkaren 10 nov för samtal. Han vill ta detta själv med henne först. Hoppas bara att det rullar på sedan.

• JojoMojo

MDM: Hoppas det löser sig för er nu och att ni förhoppningsvis får några svar!

Vi har också försökt i 18 månader nu men jag var så himla nojjig att jag anmälde oss till utredning efter bara 8 månader. Det visade sig att det inte fanns några fel på mig, men mannens spermier var få och slöa. Så nu är vi inne på 3:e ivf:en och jag är så tacksam för att det finns den här typen av alternativ för oss!!!

Men jag håller tummarna för er att vad det än är så går det att lösa!!!!

STOR KRAM

Svar på tråden 18 månader