• oliven

allt normalt trots 5 missfall, vågar man försöka igen

Nu är utredningen klar; ALLT ÄR NORMALT!!
    alla prover och hysteroscopin visade att det inte finns någon kroppslig anledning till allaa våra missfall.
    VI har nu försökt i ca 1,5 år med 2 tidiga missfall, 2 st MA och ett utomkvedeshavandeskap bakom oss. i måndags fick vi reda på att alla undersökningar och prover är normala och att det bara är att försöka igen.
    Läkaren som opererade mig sade dock att vi kanske skulle prova trombyl med tanke på alla missfall för att se om det kunde hjälpa men det är ju inte många läkare som vill skriva ut det.
    Någon som gått igenom liknande med positiv utgång??
    Vågar man prova igen.
    Jag har haft en lite övervikt och har sedan juli gått ner 8 kilo, hoppas att detta kan vara en hjälp kanske

HUr har ni haft det??

• Svar på tråden allt normalt trots 5 missfall, vågar man försöka igen
  • grönaängar

Tråkigt och jobbigt med alla skitmissfall.
    Men det går jag hade 2 ma och 3 spontana missfall och sitter här nu med en liten Olle som lyckades hänga kvar
    Så sjätte gången gillt för oss,tänkte hela tiden det ska gå fan alla dessa mf måste väl gå vägen nån gång,aldrig att jag ska ge upp,tänkte att det var barn jag skulle ha inte mf!!
    Vi hade heller inga fel.
    Så lycka till o kör på
    Nettan

• Lycka0610

Hej!

Jag har precis börja äta Trombyl efter mina fyra MF förra året, är nu gravid igen efter 10 mån kämpande..

Så har du ngn gyn så tycker jag du ska fråga han/hon om trombylen?

Lycka till o hoppas nästa gång är er tur!

• BettanB

Tycker absolut att det kan vara värt att testa, åtminstone, trombyl. Jag har också fått fem mf (eller rättare sagt 3mf och 2 ma) och har fått innohep utskrivet och skall ta sprutor från äl. Därutöver tar jag ASA (dvs motsvarande trombyl) från äl och progesteron från ev plus. Har din läkare kollat upp sköldkörteln ordentligt? Nya rön säger att man skall ligga under 2,0 i TSH för att det inte skall påverka negativt (om inte 4,0 som många tycks tro).

Om du vill får du gärna titta in till oss i tråden "Utredning efter upprepade missfall osv..":
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html

Piratpartist, javisst!
  • SisselaM

hej oliven
    beklagar dina mf. :(
    i andra trådar här under rubriken upprepade mf hittar du massor av tjejer som också fått höra att utredningen inte visar några fel (iaf inte den första utredningen de har fått göra). En del har blivit hjälpta av fragmin, andra av trombyl, andra av en kombination, åter andra av prednisolon, åter andra av annat. (folacin 5 mg, levaxin, antibiotika mot bakteriell vaginos är också annat som enligt olika forskningar, undersökningar kan hjälpa beroende på vad som är "fel")
    Så dyk in och läs i de trådarna så hittar du mkt kunskap. Kolla även behandlingslistorna så ser du vad som gått vägen.
    Hoppas allt går vägen för er nästa gång!
    Många som inte får trombyl utskriver självmedicinerar med albyl minor och tar en tredjedel el en fjärdedel sån istället.

• oliven

HEj på er och tack...

Börjar så smått att fundera på att prova igen. jag och min man skall ta vår son på 8 till egypten om 4 veckor och nuta av en två veckors solsemester... vi funderar på att ta den semesterns som en nystart och kanske våga igen...
    Har ju kollat alla prover och alla var normala så det är väl bara att våga..

• maama

Jag fick två missfall innan jag fick mina barn. Gjorde en spolning av äggledare och livmoder och sen tog det sig. Min väninna och hennes man försökte bli med barn under 2 år utan resultat, hon genomgick spolnong med kontraströntgen och sen belv hon gravid. Vet inte om det vore värt ett försök i ert fall? Kanske har du redan gjort det? Lycka till.

Svar på tråden allt normalt trots 5 missfall, vågar man försöka igen