• Daniella01

Någon mer ung som fått missfall?

Jag är född -88, 21 år alltså. Har inom 3 månader fått 2 missfall. Men vi ger inte upp, vi SKA ha ett syskon till vår dotter som är 3 år.

Man är u i den bästa åldern för att bli gravid likosm så jag trode inte att jag skulle drabbas av TVÅ mf. Men jag hoppas på ett nytt plus i slutet på oktober.

Någon mer ung som fått ett eller fler missfall?

• Svar på tråden Någon mer ung som fått missfall?
  • Angelmommy

Jag är född 87, blir 22 i december, jag ser mig inte som specielt ung, mer en ung vuxen ;) Jag förlorade en liten flicka i vecka 16 i maj.

• Daniella01

Angelmommy:
    Men uch vad jobbigt när det händer så sent i graviditeten. Vad var det som hände?
    Försöker du bli gravid på nytt eller har ni lagt det på hyllan?

• nordlund1

För 1år sedan när jag var 18 så fick jag 2st missfall efter varandra på kort tid, vi försökte på nytt och nu är vår efterlängtade dotter 5 månader :)

• Daniella01

nordlund1:
    Jag har som du haft två mf på väldigt kort tid. Försöker för fullt nu att bli gravid igen.
    Hur långt efter ditt sista missfall blev du gravid med din dotter?

• Angelmommy
    Daniella01 skrev 2009-10-08 10:35:14 följande:
    Angelmommy:Men uch vad jobbigt när det händer så sent i graviditeten. Vad var det som hände?Försöker du bli gravid på nytt eller har ni lagt det på hyllan?
    Ja det var ett rent helvete att förlora henne så sent, man pustade ju ut efter vecka 13 och berättade för alla att man väntade barn.. Vi har lagt det på hyllan ett tag faktiskt, jag ska utbilda mig till uska och min pojkvän ska också utbilda sig. Men jag hoppas på en bebis 2o11 och det är inte så långt kvar, med tanke på att man är gravid i 9 månader med :) Jag vågar inte bli gravid nu heller :/ Är så rädd för missfall, vet inte vad jag skulle göra om det hände igen.
  • nordlund1

ca 4månader tog det, men då försökte vi inte så mycket utan det bara kom.
    Jag hoppas det går bra för dig :)

• VincentsmammaBf2010 April

Har fått två missfall i år, (tidiga missfall) men nu har vi en liten i magen på 11veckor =)

• Snuppsanne

Jag är 23 år o fick mitt första missfall när jag var 21 år. Det var i vecka 22 med tvillingar. Blev gravid igen 6 månader senare o fick ett nytt missfall. Det var i vecka 11. 2 månader efter missfallet blev jag gravid igen och har nu en underbar liten pojke som blir 5 månader nu den 19:e :)

• bebbe längtan

fick ett missfall för snart 5veckor sen...första försöket på ett syskon till min 2åriga son...

hade en månads uppehåll,men vi ska försöka igen nu denna månaden!!

• Daniella01

Är så rädd att jag aldrig kommer kunna få barn igen. Fcik ju 2 missfall på 2 månader...vad var fel liksom?
    Känns som att det är omöjligt nästan att nästa grav ska gå bra. Men jag hoppas iaf på ett nytt plus i slutet på oktober.

• Angelmommy
    Daniella01 skrev 2009-10-12 11:22:24 följande:
    Är så rädd att jag aldrig kommer kunna få barn igen. Fcik ju 2 missfall på 2 månader...vad var fel liksom? Känns som att det är omöjligt nästan att nästa grav ska gå bra. Men jag hoppas iaf på ett nytt plus i slutet på oktober.
    Jag förstår att du oroar dig, men jag tror att du oroar dig helt i onödan!
    Jag tror att det är bra att vänta 1-2 månader efter att man fått missfall till att börja försöka igen, det var det som barnmorskan sa till oss när vår ängel dött. Hon sa att vi borde vänta 2-3 månader innan vi började igen.

Det kommer snart ska du se, ibland får man bara kämpa lite extra. Livet är inte alltid så lätt jag vet det! Kramar till dig!
  • Daniella01

Men är dte vanligt med 2 missfall på raken? trots att man faktiskt är ung och frisk?

• janniahlholm

Det är jättevanligt med missfall oavsett ålder eller hälsa.

en av fyra graviditeter slutar i missfall (alla vet dock inte om att dom är gravida än). Så det är riktigt vanligt.

jag har drabbats av två själv. det senaste i januari, i mars blev jag gravid igen, en mens emellan. och nu är jag i v 33 och bebis i magen mår super :)

• Angelmommy
    janniahlholm skrev 2009-10-14 22:20:11 följande:
    Det är jättevanligt med missfall oavsett ålder eller hälsa.en av fyra graviditeter slutar i missfall (alla vet dock inte om att dom är gravida än). Så det är riktigt vanligt.jag har drabbats av två själv. det senaste i januari, i mars blev jag gravid igen, en mens emellan. och nu är jag i v 33 och bebis i magen mår super :)
    Underbart att det blev så bra för dig efter dina missfall! Lycka till med bebis!
  • Daniella01

janniahlholm:
    Hade du det första missfallet precis innan ditt senaste missfall i januari?
    Grattis till bebisen i magen! Kul att få höra lite solskenshistorier ibland också. :)

• janniahlholm
    Daniella01 skrev 2009-10-15 10:44:22 följande:
    janniahlholm: Hade du det första missfallet precis innan ditt senaste missfall i januari? Grattis till bebisen i magen! Kul att få höra lite solskenshistorier ibland också. :)
    Nej, det var inte tätt innan, ett par månader innan.
    Fortsätt försöka tjejer! Snart har ni bebisar i magen hela högen :)
  • Mamma92

Jag har fått två missfall. Första mf;et var i vecka 13 två månader innan jag blev gravid med min första dotter. ingen av ggrna planerade, men min BM sa att man inte kunde bli gravid tätt inpå ett missfall, så jag trodde på det... Fick en dotter mindre än 1 år senareX).
    Andra missfallet i vecka 9 fick jag i juni 2009, den graviditeten var inte heller planerad..

• hallonsaft01

Jag har fått ett missfall.. för 2 månader cirka .. Jag är 15 år.

• Miiikaela

Jag är 88:a och vart gravid första gången när jag var 16, tyvärr fick jag missfall i vecka 8. Jag våga inte riskera att bli gravid igen men folk sa att jag inte kunde bli gravid så tätt efter ett missfall. Men det stämde inte och jag vart gravid med min dotter 2-3 veckor efter missfallet, hon är nu 3,5 år gammal och är min underbara lilla ögonsten. Är nu 21 och väntar syskon till min dotter, är i vecka 16 och hoppas att det kommer gå bra :)
    Ge inte upp, det är så klart läskigt med tanke på att man har fått misfall tidigare men det behöver inte bli ett missfall igen. Vänta ett tag tills det känns bra att försöka igen.
    Lycka till :)

• Niikki90

Fick ma i v 14 som 18 åring. Gav inte heller upp, blev snabbt gravid och fick en son

Svar på tråden Någon mer ung som fått missfall?