• såffan

föräldraledig och plugga på distans

Någon här som är föräldraledig och pluggar på distans samtidigt?

Hur tycker ni det fungerar? Känns det svårt att hinna med?

• Svar på tråden föräldraledig och plugga på distans
  • Callisto79

Jag läser 50% på komvux samtidigt som jag är hemma med lilleman. Det går sådär kan jag säga.. Har nog inte riktigt den självdisiplin som krävs Alltså det går ju, men jag tror resultatet kunde varit bättre om jag tog mig i kragen Jag föredrar att plugga på kvällen när sambon kommit hem, känns lättare att få något gjort..

• kakdeg

Ok hur många månader är din lillkille?
    Hade egentligen också dålig självdisciplin när jag pluggade distans, men beror nog på vad man läser och hur lättsam kursen är. Jag tycker att det är trist med ämnen där man måste läsa massor, jag har lättare för matte.

Det skulle vara bra att ta nån kurs samtidigt som man är föräldraledig iallafall. En måste man väl orka med tycker jag. På 25% iallafall =)

• With a devilish smile

Jag pluggar 100% på distans & har min dotter på 1 år hemma också.

Har gått jättebra fram tills nu när jag blev gravid igen pga jag kräks & mår illa konstant men innan dess flöt det på jättebra , pluggade mest på kvällar & lite på helgen .
    Ängla 081028 & Bebis BF 100707
  • cgcg

Jag är föräldraledig 75 % och jobbar 25 % hemifrån samt att jag pluggar på distans. Har en son på 2, 5 år som är 4 dagar i veckan på dagis samt en 2,5 månaders som jag är hemma med. Det fungerar ganska bra, men jag städar inte hemma på dagtid kan jag berätta.

Svar på tråden föräldraledig och plugga på distans