• Primavera

Några fler som är på ruvardag 2?

Hej,

Jag gjorde ET i onsdags är nu på ruvardag 2?
    Är nyfiken på hur det känns för er andra.

Dem sa till mig på kliniken att det tar 2 dagar för embryot att fästa, men jag har märkt att det är lite olika vad dem säger. Vad har ni hört?

Efter första ivf-försöket hade jag jätte ont from dag 2, men det togs sig å andra sidan inte heller.

Vad upplever ni?

• Svar på tråden Några fler som är på ruvardag 2?
  • MariaaG

Jag kanner lite molande vark da och da, har valdigt omma brost ocksa. Men sa har det kants varje gang jag har ruvat.
    Skillnaden nu ar att jag ar att jag har varit ganska trott igar och idag, inatt dromde jag mardrommar, vilket har varit tecken for en vaninna i alla fall Inte i natt med de tva natterna dess forinnan var jag uppe och kissade 4 ganger, i vanliga fall brukar det bli max en gang.
    Att Embla76 har tidigare testdag ar ju for att hon har fatt tillbaka ett langtidsodlat.
    Haller tummarna for oss alla!

• MariaaG

Jag gar och haller mig fran att tjuvtesta :) Ska halla mig till sondag i alla fall.

Jag ar fortsatt valdigt trott, men det kanske beror pa pafrestningen med ivf och alla hormoner man proppar i sig. Idag har jag haft lite okande molvark och stickningar. Men det ar ju sa himla svart att veta, jag menar man ar ju fullproppad med hormoner som det ar.... RD 7 idag.

Hur ar det med dig smk? Er andra?

• skorpan80

Kunde inte hålla mig utan testade igårkväll och fick två fina streck på stickan!!

• smk

Åh, stort grattis!

För mig går det... Tja, jag vet inte riktigt hur eftersom det inte känns något alls. Jag är också lite tröttare än vanligt men inget annat. Hoppas det är ett tecken, men det kan ju lika bra vara proggisarna har jag förstått. Försöker hålla modet uppe ändå. Ingen idé att deppa i förtid. Ska nog tjuvtesta på onsdag om jag inte börjat blöda innan dess.

• Lillmonstret
    skorpan80 skrev 2009-10-08 06:28:21 följande:
    Kunde inte hålla mig utan testade igårkväll och fick två fina streck på stickan!!
    Vilken Rd testade du skorpan?
  • Pärla

Hej!

Jag är på RD 3, gjorde ET den 7/10. Fick två toppägg tillbaka för första gången nånsin, och ett till frysen.
    Är inne på min tredje och sista försök, så nu hoppas vi fullt!

Jag läste att ägget fäster mellan 2-4 dagar, och det gjorde jag på en hemsida där en läkare som hade svarat.

Idag nu på kvällen börjar jag känna värk på min vänstra nedre sida, just bara där.
    Det där kände jag på min förra behandling också, och då trodde jag att ägget fäste sig, men det var det inte..Det höll inte.
    Så nu vet jag inte, det är samma värk samma känsla, men jag förstår inte varför just på vänstra sidan och inte högra?? Det är bara vänstra som är öm.

Vad tror ni? Varför känner jag alltid värken på RD 3-5?

Om det är så att ägget fäster mellan 2-4 dagar, så är väl den på gång eller??

Spännande..

Lycka till tjejer.

• smk

Jag ruvar inte längre. Började blöda igår och det bara fortsätter. Hoppas det går bättre för er andra.

• barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF , där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! Vi tycker att det är ett så superviktigt ämne och att det måste bli mer öppet och lättpratat kring svårigheten av få barn, även för unga par. Hoppas ni vill lyssna och sprida vidare till andra! kram

Svar på tråden Några fler som är på ruvardag 2?