• myrstacken

Vilken tid på morgonen är ni som är mammalediga ute och promenerar med era små?

Vilken tid på morgonen är ni som är mammalediga ute och promenerar med era små?

Jag känenr en mamma som är ute redan vid 8.00 vilket är tiden då jag och min unge vaknar...

Promenerar ni flera gånger om dagen?

• Svar på tråden Vilken tid på morgonen är ni som är mammalediga ute och promenerar med era små?
  • Winterfrost

Ska erkänna att jag sällan promenerar.
    Dottern ligger i sin vagn utanför stallet när jag fixar därinne & står utanför hagen när jag pysslar med hästarna.

Krasst sett är vi ute större delen utav dagen.

• hhönan

Är inte ute på morgonen, då sover vi Brukar gå ut en sväng framåt 2-3

• La Lola
    Om vi ens går ut så blir det vid 12.30 o då går vi o möter storasyster på skolan (promenaden tar 1 timme sammanlagt).
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • zlota

Här går vi mellan tio och elva på förmiddagen. och är alltid ute mer än en timma om dagen. blir aldrig någon på eftermiddagen, synd nog.

• Mimmi P

Vid 8-tiden sover Tore oftast sin första dagslur, ibland blir det först vid 9 om vi haft tur och fått sovmorgon... Då är jag oftast inte på väg ut. Jag brukar ta mig iväg hemifrån vid 10-tiden ung, ibland för en promenad, ibland för att ta en fika med nån osv. Oftast blir det nån promenad varje dag men det blir alltid vid olika tider.

• cicci85

brukar gå ut och gå vid 5-5.30

• Numminen

Vi har hund så vi är ute minst två gånger om dagen, ofta tre. På promenad alltså, ibland händer det att vi är ute från morgon till eftermiddag med bara snabba besök inne för att hämta mat, byta blöja osv.

Första promenaden blir senast vid nio, men oftast är vi ute tidigare än så. Sen blir nästa promenad vid 12/13-tiden och sen brukar vi göra en liten runda vid fyra också.

Hade vi inte hund så skulle det nog bli färre promenader, men fortfarande skulle vi nog vara ute mycket. Sonen är 1,5 och går oftast själv numera. Ibland stoppar vi till i en lekpark men oftast håller vi oss till småstigar i de små skogsdungar som finns i närheten. Det är minst lika kul som en lekplats för sonen och betydligt roligare för mig och hunden

• Mimmi P
    cicci85 skrev 2009-09-30 16:03:48 följande:
    brukar gå ut och gå vid 5-5.30
    oj, hur dags vaknar ditt/dina barn?
  • cicci85

Mimmi P skrev 2009-09-30 16:07:39 följande:

oj, hur dags vaknar ditt/dina barn?
    typ 5... han somnade om i vagnen och jag hann gå en promenad med hunden med bara ett barn innan sambon åkte till jobbet!
  • Kajak

Vi går ut måndag - torsdag runt kl 8-tiden för att lämna barnen på dagisen ca halv nio.
    Normalt kan det ta ca 5 min men med 2 barn som går och vill alltid upptäcka nåt så det kan ta lååångtid... ca 20 min kan det bli
    "Rekord" var på 45 min då det var på våren och alla jäkla maskros hade nåt insekter på....så dom stannar vid varje jäkla blomma.

• 071001

08.00?! Hua, nej så tidigt gav jag mig inte ut. Siri har alltid sovit länge om morgnarna. Finns väl ingen anledning att ge sig ut så tidigt bara för att nån annan gör det?

• Kajak

På fredagar är barnen hemma då pappan pappaledig.
    Så vi gör nbåt tillsammans.

Kan vara ute på trädgården eller inne i skogen.
    imorgon ska en tjejkompis till oss och min man jogga tillsammasn så jag o barnen ska följa med på samma väg, fin miljö runt stigen, genom kohage, nära vatten... inne i skogen m.m..

Svar på tråden Vilken tid på morgonen är ni som är mammalediga ute och promenerar med era små?