• karku

Dejta en man med barn

Jag har börjat dejta en man som sedan ett tidigare förhållande har två barn. Har någon här tips på hur man bör hantera situationen? Jag har redan klart för mig att barnen alltid kommer att gå först och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt. Hur hantera relationen till barnens mamma?

• Svar på tråden Dejta en man med barn
  • Snowboarder

Var dig själv!!!! Så blir det nog bra, eller så passar det inte och då är det lika bra!!!!!

• Ess

Barnen går först, på vilket vis?
    Ska du va en nickedocka som blir överkörd.
    Du ska inte sätta dig i en offer situation, du har rätt att ta plats och att va med och bestämma i ditt hem och ditt liv.
    Vad gäller mamman så är det bara att säga, hej och presentera dig när ni träffas.

• Delfinis

jag hade jätte svårt ibörjan att hans ex fanns med i bilden alltid...
    men jag har sagt till mig själv att han har ju valt att vara med mig och inte henne så jag får inte ta åt mig när de pratas vid m.m
    Med sonen har det gått bra, men visst känner man sig utanför ibland när bara pappa pappa som gäller...

• Impertiff

Jag håller med Snowboardet - var dig själv.
    Jag är ju inte mamma åt de stora barnen, men när de är här varannan vecka så är vi en stor familj och de andra veckorna är vi en liten familj.

Jag har agerat i familjen så som jag skulle agerat om de varit mina barn. Krävt en del saker, engagerat mig i annat, gett av mig själv, planerat in semesterresor osv. Så som jag skulle gjort med dem om de var mina barn.
    Däremot har jag aldrig varit "mamma" för dem.
    Jag har inte gått på föräldramöten eller utvecklingssamtal - där har de redan två engagerade föräldrar.
    Men i hemmet - vårt hem - är vi alla delaktiga.

Svar på tråden Dejta en man med barn