• jennyochjohan

V.19 och ont/kramp i magen

Jag ska självklart ringa kvinnokliniken oxå men tänkte att nån kanske varit med om detta:

Jag är gravid i v.19 (första barnet) och har under hela dagen igår och i dag kännt som mensvärks inpulser som kommer och går samt att det krampar till och jag får jätte ont i magen.
    Jag vet att jag är tidigt gravid men sen i mån kväll så har jag inte kännt några rörelser alls i magen och det har jag gjort sen ca 2 veckor tillbaks...

Blir så orolig :( nån som varit med om samma och vad har det varit då????

Anledningen att jag blir extra orolig är för att en kompis till mig fick ett dödfött barn i v.40  en annan kompis i v.24 och min syster tvingades till kejsarsnitt i v27 pga havandeskaps förgiftning (hennes son lever) men ändå orolig

• Svar på tråden V.19 och ont/kramp i magen
  • tekla1

livmodern kanske växer eller små förvärkar ( livmodern tränar) ...det känns lite så.
    Ring din barnmorska eller du ska inte behöva oroa dig tycker jag.

• Svensson1

Lite svårt att veta vad som är vad i magen..Livmodern växer och det kan kännas ibland.. men jag har molande mensvärk lite då och då både nu och i förra graviditeten och nu är jag i v19.. Iband får jag väldigt värk och det är oftast gaser.. Men är du orolig ska du kolla upp! Hoppas allt går bra för dig!!

• jennyochjohan
    tekla1 skrev 2009-09-23 11:51:01 följande:
    livmodern kanske växer eller små förvärkar ( livmodern tränar) ...det känns lite så. Ring din barnmorska eller du ska inte behöva oroa dig tycker jag.
    Jo har oxå tänkt på att det kan vara nått sånt men det kommer så kraftiga smärt intervaller ibland så pass att jag blir lite yr och att jag inte kännt några rörelser sen i mån kv oroar mig :(
  • jennyochjohan
    Svensson1 skrev 2009-09-23 11:53:40 följande:
    Lite svårt att veta vad som är vad i magen..Livmodern växer och det kan kännas ibland.. men jag har molande mensvärk lite då och då både nu och i förra graviditeten och nu är jag i v19.. Iband får jag väldigt värk och det är oftast gaser.. Men är du orolig ska du kolla upp! Hoppas allt går bra för dig!!
    Jo att livmodern växer det vet jag och jag har till och från oxå denna molvärk :)

Men nu är det liksom som att det kommer i kramp attacker, det är inte gaser för detta är mycket längre ner som kraftig mensvärk i attacker :(

tack.. har ringt min barnmorska och dom har nån automatisk telefon svarare så dom ska ringa upp vid 13.15 men ville ändå kolla här om nån haft nått liknande
  • Svensson1

Är du orolig och har så ont så tycker jag du ska kolla upp vad det är.. Man ska aldrig gå å vara orolig..

• jennyochjohan
    Svensson1 skrev 2009-09-23 12:05:18 följande:
    Är du orolig och har så ont så tycker jag du ska kolla upp vad det är.. Man ska aldrig gå å vara orolig..
    Tack.. ska kolla det, väntar på att barnmorske mottagningen ska ringa upp så jag kan se vad dom säger
  • Lindas777

Hej JennyochJohan
    Hur har det gått för dig, läste dina inläg nyss.
    hälsningar Linda

Svar på tråden V.19 och ont/kramp i magen