• Tess01

Finns de några unga föräldar i uppsala??

Hej. Jag är typ nyinflyttad till uppsala. Söker lite vänner och unga föräldrar som jag :P

• Svar på tråden Finns de några unga föräldar i uppsala??
  • Tess01
    camilla129 skrev 2009-12-07 20:58:13 följande:
    [citat] Är 24 och har en son på 5 år =) fast bor lite utanför uppsala
    Trevlig. Vart utanför? Jag bor också utanför uppsala, bor i björklinge..
  • Nathaliiiie
    Tess01 skrev 2009-12-03 09:32:57 följande:
    De gick inte så bra tyvär :( Men så är de tyvär ibland.Ja vi får se om vi hänger på någon dag.. Min pojk går i skolan o jag sitter hemma o letar utbildningar o jobb.. Sj da?
    Nej usch va tråkigt :( ledsen...
    Ska ni upp på vägen och ge det ett nytt försök eller?

Vi gör inte så mycket.. Dottern går på dagis, jag går i skolan
    och jobbar..

Okej, vad letar du efter för jobb/utbildningar då?

Kraam
  • Tess01
    Nathaliiiie skrev 2009-12-08 17:56:00 följande:
    Nej usch va tråkigt :( ledsen... Ska ni upp på vägen och ge det ett nytt försök eller? Vi gör inte så mycket.. Dottern går på dagis, jag går i skolan och jobbar.. Okej, vad letar du efter för jobb/utbildningar då? Kraam
    Nä vi väntar ett tag ist.. Så jag har jobb och allt sånt..
    jag vill bli svetsare. Men får tyvär inte utbildningen förens mina axlar och så är bra än..

Va för skoj pluggar och jobbar du med?
  • Nathaliiiie
    Tess01 skrev 2009-12-08 18:59:57 följande:
    Nä vi väntar ett tag ist.. Så jag har jobb och allt sånt.. jag vill bli svetsare. Men får tyvär inte utbildningen förens mina axlar och så är bra än.. Va för skoj pluggar och jobbar du med?
    Ja det kan ju vara skönt och ha det gjort innan kanske...
    Jaha va roligt !! Är det något du gjort eller hållt på med förut eller?
    Ojdå, vad är det som har hänt?? :/
    Jag hade tänkt att bli barnmorska, så till sommaren är jag klar med usk utbildningen.. Sen ska jag gå på ssk utbildningen =)
    Men tror det blir en paus där emellan och ett litet syskon förhoppningsvis !

Kram
  • Tess01
    Nathaliiiie skrev 2009-12-09 10:19:59 följande:
    Ja det kan ju vara skönt och ha det gjort innan kanske... Jaha va roligt !! Är det något du gjort eller hållt på med förut eller? Ojdå, vad är det som har hänt?? :/ Jag hade tänkt att bli barnmorska, så till sommaren är jag klar med usk utbildningen.. Sen ska jag gå på ssk utbildningen =) Men tror det blir en paus där emellan och ett litet syskon förhoppningsvis ! Kram
    Ja jag har svetsat lite innan och så. Men sen börja ja jobba på lastvagnar ist. Mina muskler la av från nacken ner i ryggen som gjorde att mina muskler i axlar fick jobba hela tiden. De har gjort att jag har gått med värk i två år innan jag fick reda på vad det va.
    Jaha barnmorska låter trevligt.
    Hur kommer de sig att du vill bli det?
    Hehe hoppas de kommer ett litet syskon emellan då :D
  • Sara och Henrik

Hejsan!

Får jag hoppa in i denna tråd?

Jag är en mamma, som är 24 år. Jag har en dotter som fyller 2 år, om 1½ vecka. Jag är arbetssökande för tillfället. Vi bor i Sävja.

• Tess01

Sara och Henrik skrev 2009-12-09 16:50:11 följande:

Hejsan! Får jag hoppa in i denna tråd? Jag är en mamma, som är 24 år. Jag har en dotter som fyller 2 år, om 1½ vecka. Jag är arbetssökande för tillfället. Vi bor i Sävja.
    Hejsan..
    Själv klart, bara o hoppa in :D
    En till arbetssökande, trodde jag va den ända här :P
    Va för jobb söker du da?
  • Sara och Henrik
    Tess01 skrev 2009-12-09 17:34:52 följande:
    Sara och Henrik skrev 2009-12-09 16:50:11 följande: Hejsan.. Själv klart, bara o hoppa in :D En till arbetssökande, trodde jag va den ända här :P Va för jobb söker du da?
    Jag söker det mesta, tar vilket jobb som helst, nästintill iaf söker du för sorts jobb då?
    Gör du annars om dagarna (då du inte tittar efter jobb)?
  • Tess01

Sara och Henrik skrev 2009-12-09 17:49:04 följande:

Jag söker det mesta, tar vilket jobb som helst, nästintill iaf söker du för sorts jobb då? Gör du annars om dagarna (då du inte tittar efter jobb)?
    Hehe okej.. Ja du de finns inte så mycket jobb här som jag vill ha. Jag vill gärna jobba inom industri el nåt sånt. Men försöker få svets utbildning.
    på dagarna gör jag inte så mycket.. Min pojk går ju i skolan så sitter hemma o tar de lugnt o sen promenader..
    Sj da va gör du på dagarna?
  • Lillbulan05

Jag hoppar också in här om jag får.
    Jag heter Lina är 24 år, har tre barn (Julia 4, Agnes 2 och Silas 8 månader)
    Är föräldraledig för tillfället, jobbar annars som butiksbiträde.

• Tess01
    Lillbulan05 skrev 2009-12-20 00:49:03 följande:
    Jag hoppar också in här om jag får. Jag heter Lina är 24 år, har tre barn (Julia 4, Agnes 2 och Silas 8 månader)Är föräldraledig för tillfället, jobbar annars som butiksbiträde.
    Hejsan.. Välkommen hit :P
    Oj tre barn o rätt tät också :D Hur går de?
    Vart i uppsala bor du da??
  • Lillbulan05

Tackar! =)
    Jo det går bra, väldigt intensivt periodvis.
    Men att vara mamma är ju fantastiskt!
    Jag bor i Slavsta/Årsta Vart bor ni andra?

• Tess01
    Lillbulan05 skrev 2009-12-22 12:46:10 följande:
    Tackar! =) Jo det går bra, väldigt intensivt periodvis.Men att vara mamma är ju fantastiskt! Jag bor i Slavsta/Årsta Vart bor ni andra?
    Hehe förstår de...
    Jag bor ute i björklige..
  • Lillbulan05

Trivs ni bra där? Vad gör du vid sidan av att vara mamma?

• Tess01
    Lillbulan05 skrev 2009-12-23 15:41:08 följande:
    Trivs ni bra där? Vad gör du vid sidan av att vara mamma?
    Ja jag trivs bra där ute :D Hmm just nu är jag arbetslös men försöker få svetsutbildning.. SJ da?
Svar på tråden Finns de några unga föräldar i uppsala??