• MammaTillNeoh

Skolarbete, vad tycker och tänker ni om unga föräldrar?

Jag och en klasskamrat gör ett skolarbete om unga föräldrar och unga gravida. Vi skulle vilja höra eran åsikt, ni ÖVER 25 år!

Vad tycker och tänker ni om unga gravida, och unga föräldrar?

Vi publicerar inga namn och visar heller inte denna sida då vi ska redovisa. Vi är bara ute efter era åsikter och tankar kring ämnet.

Mvh två tjejer i mp2

• Svar på tråden Skolarbete, vad tycker och tänker ni om unga föräldrar?
  • Monsterpannkaka

Vad är det för slags skolarbete ni gör? Hur gamla är ni?

Vad är det för ämne arbetet behandlar i helhet?

• Maggiepuh

Så länge de kan försörja sig och barnet utan massa bidrag från höger/vänster och utan att låna/få barnets garderob från mamma/pappa eller annan släkting så har jag inget emot dem. det är deras val.

• Weezy

Är själv vad ni kallar UNG förälder och har nu barn som hunnit bli 15 år.. Jag va 15 när hon föddes.

Att vara ung förälder är helt ok i min åsikt OM man har de rätta förutsättningarna.
    Om man tror att man kan klara det Ekonomisk och kännslomessigt och med att ev kombinera studier el arbete.

Dock kan jag säga att det inte va helt enkelt i början.
    Hade jättesvårt att komma in i Mammarollen då eftersom jag va så ung . va ju bara barnet själv.
    Helt plöttsligt hade man ett ansvar för en annan människas liv, och har än idag.
    Jag hade dess utom INTE stöd från pappan, familj eller vänner så jag fick söka min hjälp själv och vände mig till soc för föräldrautbildning och för att se om någon kunde se fel eller brister i mitt sätt att fostra mitt lilla barn.

Jag fick hjälp, flyttade till ett " utredningshem" där jag bode under 4 månader i egen lgh med specialutbildade pedagoger som hjälpte till där det behövdes.. dock efter kost tid kom man fram till att jag lkarade det bra.. då va det bara ekonomin som man behövde hjälp med och det fick jag via soc...

Skulle INTE rekomendera någon som är 15 idag att skaffa barn så tidigt. det gick bra för mig men kanske inte för alla andra ...
    Jag förlorade en stor del av min ungdom, ett liv som jag har kunnat ta igen med måtta nu i dagslägen. i dagsläget har jag 3 barn till och väntar ett 5:e ...sen e det stop.. barnen kom tätt.. 4 barn på 4 år så visst går det bara man ger sig manken till det ...

maila i inboxen om du har frågor så ska jag sörsöka svara på dem

• MammaTillNeoh
    Monsterpannkaka skrev 2009-09-17 12:04:50 följande:
    Vad är det för slags skolarbete ni gör? Hur gamla är ni? Vad är det för ämne arbetet behandlar i helhet?
    Jag som skriver detta är 18, snart 19 och har själv barn. Min klasskamrat som jag gör arbetet med är 17. Vi håller på med en tidning på internet då vi går media, och klassen ska göra olika arbeten och vi bestämde oss för att göra ett arbete om unga föräldrar / unga gravida.

Vi undersöker statistik, unga gravida och föräldrars tänkade, och mycket mer.
  • FridaochSamuel
    Maggiepuh skrev 2009-09-17 12:05:14 följande:
    Så länge de kan försörja sig och barnet utan massa bidrag från höger/vänster och utan att låna/få barnets garderob från mamma/pappa eller annan släkting så har jag inget emot dem. det är deras val.
    haha vad är de för fel att få begangnade kläder från släktingar, lite skumt... Vi har fått i princp hela vår gaderop från kusinen som är 1år äldre. Vad ska dom ha kläderna till lxiom? som du vet om du själv har barn används inte kläder till små så mycket eftersom dom växer fort. Vi har i alla fall inte hunnit andvända allt.... Om dom får fler barn ger vi bara tillbax kläderna? Äh de har ju verkligen inget att göra med om man har råd eller inte.... Lillen är nu snart 6 månader och har 15 tusen på banken mycket smartare än att lägga på helt nya kläder.
  • MammaTillNeoh
    FridaochSamuel skrev 2009-09-17 22:32:06 följande:
    haha vad är de för fel att få begangnade kläder från släktingar, lite skumt... Vi har fått i princp hela vår gaderop från kusinen som är 1år äldre. Vad ska dom ha kläderna till lxiom? som du vet om du själv har barn används inte kläder till små så mycket eftersom dom växer fort. Vi har i alla fall inte hunnit andvända allt.... Om dom får fler barn ger vi bara tillbax kläderna? Äh de har ju verkligen inget att göra med om man har råd eller inte.... Lillen är nu snart 6 månader och har 15 tusen på banken mycket smartare än att lägga på helt nya kläder.
    Visst är det så, jag har fått massa kläder av min mamma då jag har två småbröder på 3 år och 5 år. Då min son föddes var dom 2 och 4. Istället för att slänga bort kläder som barnen växt ur så kan väl någon som kan ha användning för dom få dom istället.

Jag sparar också till min son på ett konto, hellre det än att slänga ut flera tusen i nya kläder varej månad när man har en massa kläder redan.
Svar på tråden Skolarbete, vad tycker och tänker ni om unga föräldrar?