• SweetSpirit

Hur går man tillväga??

Nu vet jag inte om detta hamnat i rätt tråd och jag ber om ursäkt om jag skrivit på helt fel ställe..

Men iallafall, jag har funderat på det här med äggdonationer. Jag skulle vilja kunna hjälpa någon men har inte fattat hur jag ska gå tillväga med det. Jag anser att jag som kan få egna barn och förhoppningsvis har friska ägg faktiskt kan göra någon nytta och hjälpa någon... Jag menar inte at jag e bättre än någon så jag hoppas att ni inte tror det med mitt inlägg... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 10:03
    Jag skulle vilja veta vem/vad man ska kontakta och hur det funkar, jag har sökt på internet etc men fattar iallafall inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 10:07
    Många komentarer blir d när man glömmer att skriva saker....

Sen det här med ålder, hur mycket spelar det in etc..

• Svar på tråden Hur går man tillväga??
  • Bette

Kontakta Huddinge sjukhus, de har hand om donationerna i Stockholm, annars någon annan universitetsklinik.

Ni behövs, jag väntar barn via ÄD som jag gjort utomlands, vi får en pojke i början av dec.

Ha det bra

Bette

• Rödhåriga tjejen

Tack för att du vill hjälpa oss som behöver äggdonation. Du är toppen!

För att donera ägg i Sverige får man inte ha fyllt 37 år.

Rödluvan

• orkidé1978
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-09-16 19:32:10 följande:
    Tack för att du vill hjälpa oss som behöver äggdonation. Du är toppen! För att donera ägg i Sverige får man inte ha fyllt 37 år.Rödluvan
    Jag instämmer helt och fullt med Rödluvan. Tack!
  • Kajak

mmmm så man får veta mer vart man kan vända sig till om jag skulle fråga någon på MVC? tänker bara att jag kunna fråga någon och jag har en tid hos MVC nu på torsdag så tänker jag kolla med dom VAR/VEM i Dalarna jag kan vända mig till för äggdonation.

Som TS undrar vad är "krav" på kvinnan för att kunna ge ägg?
    Såg att Rödluvan skrev att man inte ska vara äldre än 37 år.

Nåt mer?

• anirac1
    Kajak skrev 2009-09-28 10:37:38 följande:
    mmmm så man får veta mer vart man kan vända sig till om jag skulle fråga någon på MVC? tänker bara att jag kunna fråga någon och jag har en tid hos MVC nu på torsdag så tänker jag kolla med dom VAR/VEM i Dalarna jag kan vända mig till för äggdonation.Som TS undrar vad är "krav" på kvinnan för att kunna ge ägg?Såg att Rödluvan skrev att man inte ska vara äldre än 37 år.Nåt mer?
    Lättas är det nog om du ringer till huddingesjukhus. Du kan gå in på deras hemsida å läsa lite om hur d går till.
Svar på tråden Hur går man tillväga??