• Becka81

Nyblivna föräldrar i Uppsala-området?

Är nybliven mamma till en underbar liten tjej på snart 3 månader, är dock prematur men har snart nått det datum hon skulle varit fullgången. Är relativt nyinflyttad häruppe och känner inte så många och börjar sakna att umgås med andra. Sociala livet består i princip av att prata med bekanta runt om i landet via internet. Finns det kanske andra nyblivna mammor i samma situation eller som bor i Uppsala-området?

• Svar på tråden Nyblivna föräldrar i Uppsala-området?
  • mum2be

Hej!
    Jag har en liten kille på 2 månader, vi bor i Storvreta lite utanför Uppsala. Jag saknar också att prata med en annan vuxen på dagarna. Vi kanske kan ses på en fika =)

• Becka81

Hej! Ja det kanske vi kunde göra. Är dock fortfarande lite feg på att åka iväg än. Min dotter är förtidigt född så korrigerad ålder blir hon 3 veckor på lördag, inte så gammalt. Är det ert första? När föddes han? Vår tjej föddes 16 juni, men skulle ha fötts 27 september. Gör just nu allt för att få sova, går förvisso bättre nu. Hon äter vid nio på kvällen och sju på moprgonen och ett nattmål däremellan. Hur har ni det?

• Tikovka

Hej, jag bor också i Uppsala. Är 27 år och mamma till en pojke på två månader.
    Skulle väldigt gärna träffa andra mammor och hitta på någonting, om det så bara är lite mysig fika och prat hemma hos någon av oss!

• Becka81

Hej Tikovka, ja visst längtar man efter att komma ut i bland. Bor utanför Uppsala men har tagit tåget in två gånger och det har gått riktigt bra, så funderar på att åka in utan min man någon dag innan jul. Hur har ni det på dagarna? Vi är hemma för det mesta men funderar på att gå på någon form av öppna förskola för att få lite variation på dagarna.

Svar på tråden Nyblivna föräldrar i Uppsala-området?