• beadis

Någon annan som har varit hemma med barn i flera år?

Jag börjar känna mig INSTÄNGD nu...har varit hemma med barn sen nov 2001

Jobbat deltid under några år, men annars bara varit hemma.

Nu har vi flyttat utanför stan och jag har inget körkort så blir allt mycket jobbigare när man ska hitta på något att göra med barnen.

Känns som att den enda kontakten jag har med vuxna människor är här online

Ja, det är dax att sätta barnen på förskola...I know

Någon annan som känner likadant?

• Svar på tråden Någon annan som har varit hemma med barn i flera år?
  • Neko

Ja jag känner likadant. Har dock inte alls varit hemma lika länge, sedan 2006. Jobbat deltid hemifrån under lite av tiden. Träffat min sambos syskon relativt ofta när de kommer hem till oss men annars knappt några andra. Vill hitta ett jobb, studier, fritidssysselsättning, vad som helst snart som jag kan bli engagerad i, blir galen annars känns det som =S Pratar också bara med folk online. Min son har dessutom språksvårigheter så de enda jag egentligen pratar med är min sambo och hans syskon...

• beadis
    Neko skrev 2009-09-10 09:25:17 följande:
    Ja jag känner likadant. Har dock inte alls varit hemma lika länge, sedan 2006. Jobbat deltid hemifrån under lite av tiden. Träffat min sambos syskon relativt ofta när de kommer hem till oss men annars knappt några andra. Vill hitta ett jobb, studier, fritidssysselsättning, vad som helst snart som jag kan bli engagerad i, blir galen annars känns det som =S Pratar också bara med folk online. Min son har dessutom språksvårigheter så de enda jag egentligen pratar med är min sambo och hans syskon...
    samma här, vår mellersta son har språksvårigheter, går hos logoped..så det blir VÄLDIGT mkt gnäll på dagarna, vilket är tröttande.

Vissa dagar blir det så jobbigt att jag bara grinar, känner mig kvävd
  • Neko
    snart3barnsmamma skrev 2009-09-10 09:59:07 följande:
    samma här, vår mellersta son har språksvårigheter, går hos logoped..så det blir VÄLDIGT mkt gnäll på dagarna, vilket är tröttande. Vissa dagar blir det så jobbigt att jag bara grinar, känner mig kvävd
    Känner precis likadant! Vi har just börjat gå hos logoped, så det har inte kommit igång riktigt ännu. Min sambo har iaf sin träning som han går på 2 dagar i veckan, känns som att jag aldrig kommer ut förutom för att handla mat och liknande.
  • beadis
    Neko skrev 2009-09-10 10:01:29 följande:
    Känner precis likadant! Vi har just börjat gå hos logoped, så det har inte kommit igång riktigt ännu. Min sambo har iaf sin träning som han går på 2 dagar i veckan, känns som att jag aldrig kommer ut förutom för att handla mat och liknande.
    Precis, har heller ingen tid för mig själv, att bara vara JAG utan barn...kan vi skrivas per inbox istället..lite lättare kanske?
  • Maraschino

Tänkte på det du har inte funderat på att ta körkort!?

Jag gick hemma i runt fem år, varvade småbarn med plugg på fjärrdistans, började jobba lite grann i våras!!

Jag tog mitt körkort när jag väntade minstingen, sambon "tvingade" på mig en intensivkurs, har haft körkortet i 1,5 år och vilken underbar frihet!!! Har oxå tjänat på det ekonomist eftersom jag kunde ta det jobbet jag idag har!

Pluggade massor av teoriprov framför datorn både hemma och på körskolan, klarade mig på första uppskrivningen och andra uppkörningen! Fick köra upp två dagar efter sig, hade sån röta när jag blev tvungen att boka ny tid att någon precis hade avbokat sin tid!! Kan tillägga att jag inte hade kört något privat innan jag började på körskolan, hade testat att köra lite men inget att tala om.

Satsa du kommer inte ångra dig!!

• beadis
    Maraschino skrev 2009-09-10 10:12:02 följande:
    Tänkte på det du har inte funderat på att ta körkort!? Jag gick hemma i runt fem år, varvade småbarn med plugg på fjärrdistans, började jobba lite grann i våras!!Jag tog mitt körkort när jag väntade minstingen, sambon "tvingade" på mig en intensivkurs, har haft körkortet i 1,5 år och vilken underbar frihet!!! Har oxå tjänat på det ekonomist eftersom jag kunde ta det jobbet jag idag har! Pluggade massor av teoriprov framför datorn både hemma och på körskolan, klarade mig på första uppskrivningen och andra uppkörningen! Fick köra upp två dagar efter sig, hade sån röta när jag blev tvungen att boka ny tid att någon precis hade avbokat sin tid!! Kan tillägga att jag inte hade kört något privat innan jag började på körskolan, hade testat att köra lite men inget att tala om.Satsa du kommer inte ångra dig!!
    Jag vill absolut ta körkort, men vi har inte råd
  • Neko
    snart3barnsmamma skrev 2009-09-10 10:13:23 följande:
    Jag vill absolut ta körkort, men vi har inte råd
    Vi har inte heller råd, och absolut inte råd med bil så det känns inte så värt. Sedan är jag hemskt ointuitiv när det gäller att köra bil. Just det där med växlarna kan jag som inte få koll på =P

Skriv gärna till min inbox =)
  • MARIO

Har inte heller råd att ta körkort igentligen, men har betämt mig. Gick en intensivkurs på avbetalninig föröker snålla för körning 2ggr i mån, annars kör jag med min sambo.

Svar på tråden Någon annan som har varit hemma med barn i flera år?