• Rosti

3 tidiga missfalll under 1 år :(

hej,

Efter att nu fått mitt tredje tidiga missfall under ett år så ska jag nu få vara med i en studie i Borås som en läkare vid namn Lennart Blomqvist gör om upprepade missfall.

Jag undrar om det är någon som är med eller varit med i han studie? Har han hjälpt er till en lyckad graviditet? Erfarenheter?

Tacksam för alla svar då det känns hopplöst efter skrapningen av det tredje missfallet igår :(

• Svar på tråden 3 tidiga missfalll under 1 år :(
  • Cecese

Jag har inte varit med där men ville ge dej lite hopp. 2001-02 så hade jag 3 tidiga mf från maj-februari. I april 2002, alltså 2 mån efter 3e missfallet blev jag gravid igen och fick en dotter i januari 2003. Så det kan gå vägen även fast man haft flera mf på rad. Lycka till!

• Rosti

Hej Cecese,

Tack för lite ljus och värme i denna mörka stund, känns hopplöst just nu :( man tänker varför händer detta oss. Vi får hålla tummarna och hoppas på lite tur vid nästa plus på stickan och hoppas att det går lika bra för oss som det gjorde för er.

• Rosti

Ingen mer som vill svara i min tråd? behöver alla råd och erfarenheter :(

• solen2

Hej Rosti. Ledsen över allt jobbigt ni har gått igenom. Vet hur jobbigt det är för er för jag har själv 4 mf i bagaget.
    Vi har varit o träffat Lennart Blomqvist o ska få vara med i hans studie vid nästa graviditet. Känns som man sätter allt hopp vid det nästa gång. Hur är det för er, har ni varit o träffat honom ännu? Tycker själv att han verkar toppenbra o tror på hans teori om upprepade mf. Har inte varit i kontakt med någon annan som är med där, har du?

Styrkekramar till er

• alexia78

Hej!
    Här är en till som har fått 3 missfall, på 8 månader....jobbigt som sjutton, men försöker hålla ångan uppe...Undrar så vad Lennart Blomqvist teori lyder???

/Styrkekram för ett + snarast

• Rosti

Hej alla starka tjejer,

Tack för era inlägg, Solen 2 vi ska till lennart i oktober för utredning och hittar Lennart inga fel så kommer vi att få vara med i hans studie vid nästa graviditet. Detta känns väldigt bra då utfallet på lyckade graviditeter med hans hypoteser är mkt höga. Känns skönt att gå till botten av detta och att man har ett stöd i nösta graviditet. känns som om den vanliga sjukvården inte tar mig på allvar utan det kommer att gå bra nästa gång bla :( Jag kontaktade även fertilitetscentrum som göra missfallsutredning privat ca 4 veckors väntetid men kommer at avboka denna tid då vi får komma till lennart istället. missfallsutredning inkl kromosom kostar 9000 kr på fertilitetscentrum. Sedan finns ju det även möjlighet att få hjälp via den vanliga kön på Sahlgrensak men jag orkar inte vänta in detta.
    Solen2 vim kan väl hålla kontakten gällande studien och lennart?

kram till er alla

• singoalla77

Hej!!

Jag och min sambo har varit med om 2st mf i vecka 11 och 8 nu det senaste året så vi vet att det är jätte tufft. Landstinget här i stockholm gör inget förrän 3st mf, men i såfall tänker jag be om hjälp. Låter jättespännande att få delta i en sån undersökning, lycka till!!
    Tillsdess skickar jag styrke kramar till dig och din sambo/man.
    Kram Lotta

• solen2

Rosti: Jag kände precis som dig att man inte blev tagen på allvar utan bara fick dom där käcka komentarerna att "ni har nog bara haft otur o bara att hålla tummarna nästa gång". Men efter att vi hade varit o träffat dr. LB kändes det verkligen som att nån bryr sig o tar hand om en. Ett litet ljus i mörkret! Hoppas det går bra för er när ni ska dit. Självklart ska vi hålla kontakten o följa varandra.

alexia78: Om du googlar på Lennart Blomqvist får du upp lite artiklar om hans studie. Förstår att ni har det kämpigt, Styrkekramar till er

singoalla77: ledsamt o jobbigt för er oxå. Visst är det sjukt att man ska behöva gå igenom 3 mf innan man kan få nån hjälp men jag håller alla tummar att ni slipper ett tredje mf o utredning utan får eran lilla bebis nästa gång istället.

Ha en bra dag allihopa!!

• L0ved

Hej!
    Jag har haft tre missfall nu på 4 månaders försökande. Nu blev jag gravid igen och får ta Pregnyl som ett försök för att få det att stanna denna gången. Tyvärr kan jag ju inte med 100% säga att det lyckas men det ser ljust ut iaf går in i v.9 snart och de andra har varit senast i v.7. Hoppas verkligen att det blir en bebis för dig snart, tänkte att jag skulle försöka ge dig lite hopp iaf! KRAM!

♥ Angelina 080422 ♥ BF 28/4 ♥
  • alexia78

Solen2:
    Tack för dina ord...ska googla lite senare å läsa på om mannen med studierna
    ...vart bor ni ngnstans och vilka upptagningsområden har han, vet du det???Hade ju varit jätteintressant at medverka i en studie om just detta man har drabbats av....

Loved:
    Hoppas verkligen att denna graviditet går vägen för er!!!Undrar om läkaren rekommenderade den medicin du ska ta eller nämnde du ngt själv?Genomgick ni ngn utredning och isåfall, "hittade" de ngt???Har många frågor, då vi själva ska på utredning i okt/november...

/STYRKEKRAM TILL ER ALLA

• L0ved

Vi fick ingen utredning förrens till jul för det är så fullt här. Men det var läkaren som rekomenderade detta eftersom jag redan blivit gravid igen och de sa att vi skulle köra på och höra av oss om det blev något. Han sa att oftast hittar det inget på utredningen utan att ibland får man testa med annat och ibland (väldigt sällan) är det bara "otur". Men Pregnylen ökar ju mitt HCG vilket verkar ha varit problemet för mig att jag inte haft tillräckligt hög hcg-halt.

♥ Angelina 080422 ♥ BF 28/4 ♥
  • ida 07

Hej vi har träffat Lennart Blomqvst och ska vara med i hans undersökning vid en ev nästa graviditet. Jag har haft 3 mf i rad och försökt bli gravid i drygt 2 år.

Vi har inte jättelätt för att bli gravida så bara det känns svårt/jobbigt.
    Jag tycker det verkar ok med studien, skönt att prata med någon som bryr sej och är insatt.

Svar på tråden 3 tidiga missfalll under 1 år :(