uddevallatjej skrev 2009-09-09 17:12:55 följande:
tack för alla inlägg=)Skall träffa min bm i morgon och berätta om min ständiga oro.. Så länge jag är sysselsatt tänker jag inte på det så.. och på dagarna vill jag bara att barnet skall komma, men när kvällen kommer det börja mörkna då får jag oros känslor i hela kroppen. Vet faktiskt inte varför dem kommer på kvällen.. har alltid kunnat sovit bra på nätterna somnar direkt när jag lägger huvudet på kudden, men icke längre=(Man blir ju ständigt påmind om det när folk ringer och sms ar hela tiden man vill ju bara be dem dra!! Men dem menar ju bara väl. Min sambo förstår inte mycket heller. Försöker prata men han bara det är så normalt så.. Säger han som inga barn har sen innan!!Vill helst inte bli igångsatt heller.
Kan säga att jag var ett fullständigt psykiskt vrak när jag gick över tiden, och värre blev det för varje dag, grät och var besvärlig. Men helt plötsligt sätter det igång, och när bebisen väl har kommit till er så kommer du inte att ha en tanke på de där jobbiga dagarna innan förlossningen