• monikmonik

Han använder mig som napp!!

Min pojk använder mig som napp när han ska sova! Somnar när han äter sen fortsätter han att snutta när han sover drar jag mig ifrån han så suger han hårdare...Har inget emot det egentligen rätt mysigt att han somnar hos mig så.. men är rädd att det blivit en dålig vana...

vad gör man för att bryta det?

• Svar på tråden Han använder mig som napp!!
  • Hemmaföräldern

Mina barn har också använt mig som napp :) och det fick de göra till de var drygt 18 månader sedan blev jag för trött på nätterna. Då fick de flytta in i eget rum och pappan ställde in en extra säng. När de vaknade och ville ha "napp" (bröstet) så sa pappan bara "lägg dig ned och sov igen". Och det gjorde de. Mamma var inte där och då gick det minsann bra. Blev det kris fick de välling (majsvälling) eller vatten i nappflaska.

När de sov hela nätterna flyttade pappan tillbaka in till mig :)

• Pixolina

Har du provat att ge honom nappflaska (ta nappen med minsta öppningen) med vatten på natten när han vill snutta?

• Kya

hur gammalt är barnet? den första tiden så får de flesta föräldrar vara mänskliga nappar... thats life liksom.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
Svar på tråden Han använder mig som napp!!