• dendertina

    Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?

    Jahapp, här kommer en till tråd i detta "tjatämne"...

    Jag har funderat lite kring detta med vikt och graviditet och så. Jag har hört många olika bud, alltifrån att själva "graviditeten" - alltså moderkaka, bebis, ökad blodmängd, vatten (och vad mer det kan vara) väger i genomsnitt 6 kg. Har också hört genomsnitt 11-12 kg.
    Allt över dessa siffror, framförallt allt över 12 kg är då "onödiga fettkilon" så att säga.

    Därför undrar jag nu hur mycket som försvann DIREKT på just dig? För om det är så att moderkaka + bebis + ? = 12 kg då borde ju dessa 12 kilon försvinna direkt efter förlossningen? Eller hur var det för dig?
    Är så himla rädd att fortsätta vara såhär äckelfet efter förlossningen, har gått upp sammanlagt från 58 - 74. Känns som en hel del OCH jag har tre veckor kvar till BF...

  • Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?
  • Neko

    Från 60,5 till 56 kg, och sedan stannade det där =P Det var dagen efter.

  • shiela08

    Gick från 58 kg till 76 kg under graviditeten, en vecka efter förlossningen hade jag gått ner 10 kg, nu är min dotter 5 månader o min vikt är där jag va innan graviditeten alltså på 58 kg.

  • Joje

    Med första barnet gick jag ner 14 kg direkt, vägde mig dagen efter förlossningen.
    Med andra barnet gick jag ner 12 kg direkt, även då vägde jag mig dagen efter.

  • hopetossan

    Hej!
    Jag gick upp 3 kg. Detta var när jag vägde mig 3 dagar efter förlosningen. Två dagar senare när bröstmjölken strömmade till gick jag ner 10kg på ett dygn. Då kände jag mig gråtfärdig.

    Kan tillägga att jag hade en tuff graviditet som gjorde att jag gick ner i vikt, förutom bebben som växte på... Vid förlossningen så vägde jag 3kg mer än jag hade gjort vid inskrivningen.

    Så inte så roligt att gå ned i vikt heller alla gånger, även om jag förstår att det oftast är det motsatta problemet som finns.

  • Shmone

    10kg efter en vecka ungefär.. Men med första barnet mer för då hade jag mycket vätska i kroppen.. så mycket att jag fick nageltrång på typ alla tår o fingrar när svullnaden gick ner efter förlossningen.

  • BejbisAngelina

    Minns inte om jag redan skrivit i denna tråden innan , men har för mig att 8 kg rann väldigt fort av mej första dagarna.

  • Fiamadde

    Nu är det fem dagar efter kejsarsnittet och väger 55kg efter frukost och kaffe. Vägde 60kg dagen innan kejsarsnittet så 5kg viktnedgång på fem dagar. 

  • IceFrappe

    Gick ner till min ursprungsvikt 4 veckor efter förlossning. 


    vet ej om ammandet hade med saken att göra men ja det hände. gick Upp 16 totalt under grav. Antagligen var det mesta vätska+bebis. 

  • partytsljus75

    Jag gick upp av amningen (fick extremt långsam ämnesomsättning) så gick inte ner allt förrän efter jag slutat amma. Nu är jag mindre än före graviditeten. 

  • yny

    Gick upp 22,8 kg (!) och vid hemgång efter 2,5 dag på BB hade jag tappat 7 kg. Har inte vägt mig efter det, gått 8 dagar efter förlossning nu.

Svar på tråden Hur mycket gick ni ner DIREKT - dvs dagarna efter förlossningen?