• piapiapia

Spermier rinner ut!

Vi försöker få barn och har sen i Maj haft hjälp av Pergotime. Än så länge har det inte fungerat.
    Det var bara igår min sambo nämnde att så mycket spermier som rinner ur mig snabbt efter samlag har inte runnit på hans tidigare tjejer. Har inte tänkt på detta innan. Har ju bara mig själv att jämföra med. Har det någon betydelse att spermierna rinner ur slidan direkt efter samlag. Trodde att det gjorde det på alla...Är det kanske därför jag inte blir gravid?
    Ligger högt med rumpan på kuddar efter samlaget, håller för med papper etc. Hur mycket upp och ner ska man behöva vara?

• Svar på tråden Spermier rinner ut!
  • janniahlholm

mig rinner det ut på. jag har alltid trott att det var allt? eller ja. nästan iallafall, och trott att det var så för alla? hmmm.

men jag  är ju gravid i v 26 så några stannar nog där inne :)

• Dimitra

Det som rinner ut är sädesvätska, döda/obrukbara spermier och flytningar. De befruktningsdugliga spermierna simmar in genom livmodermunnen inom 3 sekunder, längre än så behöver du inte ligga med rumpan högt

Att det rinner mer ur dig än killens tidigare tjejer behöver du inte bry dig om. Alla är olika.

The Dimitra universe.
  • Hannah76

Har ingen betydelse. Du kan hoppa upp direkt, gå på toa, spola med vatten eller vad som helst. Hade det hindrat en graviditet, så hade det varit ett bra preventivmedel.

• LyckligtSlut

Klart att de rinner ut eller? Det SER väl ut som att allt rinner ut men inte går ALL sperma in i kroppen efter sex heller! Då skulle man ju vara en vandrande samling till slut. Det är bara de som tar sig in som inte rinner ut och det behövs ju bara ungefär en av hur många som helst. Spermierna är ju jättesmå!

Han kanske bara inte sett att det runnit ut på hans andra tjejer för att de gått på toaletten direkt. Ser ju inte så fräscht ut att trycka ut allt inför honom.

Låter kanske som att jag hånar på något sätt men menar inte så, blir bara så förvånad att han ifrågasätter det och tror att det är fel på dig.

Lycka till med barnamakandet!

• janniahlholm

åhå!! vilken tur att jag svarade här så jag fick se ditt svar Dimitra! :)
    hur vet du det här? för jag har aldrig hört om det! det låter ju helt klart jättetroligt men jag undrar bara. vafan, varför hittar jag ingenting när JAG letar? haha

• Dimitra
    janniahlholm skrev 2009-08-30 00:39:01 följande:
    åhå!! vilken tur att jag svarade här så jag fick se ditt svar Dimitra! :) hur vet du det här?
    Jag är en jävel på att googla
    The Dimitra universe.
  • janniahlholm
    Dimitra skrev 2009-08-30 00:43:53 följande:
    åh fiifan ^^ äre så pass? kanske ska lita mig lite mer till googles värde i såna här situatuioner ^^
  • Pimpinellan

Jag vet en tjej som blev gravid trots att hon reste sig upp sekunden efter samlaget-de blev påkomna av hans föräldrar - och cyklade iväg i ren panik så gravid kan man bli bara nån liten rackare är kvar!

• janniahlholm
    Pimpinellan skrev 2009-08-30 15:43:07 följande:
    Jag vet en tjej som blev gravid trots att hon reste sig upp sekunden efter samlaget-de blev påkomna av hans föräldrar - och cyklade iväg i ren panik så gravid kan man bli bara nån liten rackare är kvar!
    haha ja vi fick ju svaret i början av tråden att det bara är sädesvätska och någonting som rinner ut ^^ dom riktiga simmarna stannar kvar ;D
  • Gul13
    Dimitra skrev 2009-08-30 00:43:53 följande:
    Jag har haft samma undran och fick ditt svar här som en liten ... aha-upplevelse.

You are my hero!!
  • smurfen08

Dimitra har svaret på allt

Det finns ju ett bra talessätt "What goes up must come down"

• Firefairy

fick svaret att det är som ett glas filmjölk...
    en hel del rinner ut, men det som fastnar på kanterna klättrar åt "rätt håll"sedan

Svar på tråden Spermier rinner ut!