• dendertina

Är ni också SÅHÄR varma??!! Är det verkligen normalt?

Herregud jag håller på att förgås i den här hemska, hemska hettan! Skulle det inte bli höst nu? Det är SVINVARMT här i södra Sverige åtminstone!
    Vi sover med två fönster helt öppna hela nätterna och ändå kan jag inte sova för att jag är så varm.
    Är ni andra gravida också extremt varma? Vad beror det på egentligen?
    Min sambo säger att det visserligen är varmt men inte så varmt som jag tycker/känner. Jag har alltid varit den frusna typen, börjar tjata om att elda i öppna spisen redan i juli typ men nu när jag sååå varm... Och svettig! Tycker det har varit såhär hela graviditeten nästan till råga på allt.

Under sommaren har jag verkligen lidit under de varma dagarna och jag trodde att om vi åtminstone kom in i slutet av Augusti så skulle det bli svalare... kan inte direkt påstå att det är särskilt svalt. Fy fan.
    Har fyra veckor kvar men kommer säkert få gå över också.

• Svar på tråden Är ni också SÅHÄR varma??!! Är det verkligen normalt?
  • Samsmamma

det är för att vi gravida har mer blod i kroppen, samt att kroppen har mer att bära etc. Överviktiga blir varmare överlag.

Snart kommer vintern :D

• kitty3465

kan bara instämma! Känns som jag håller på o förgås i värmen. Heja hösten!

• Doldis

Jag minns inte att jag var speciellt varm under graviditeten, snarare tvärtom. Men jag kan säga att EFTERÅT - fy faan rent ut sagt!! Hetta är en mardröm, jag har blivit sååå överkänslig mot värme... och det var inte så innan jag fick barn. Sånt kan ändras. Plussidan är ju då att jag inte är lika frusen längre som jag har varit hela mitt liv.

• Engelein

v 33. Bor i sydöstra sverige och jag fryser snart ihjäl!!! Alla tycker jag är knäpp som går i mjukbyxor o tjocktröja :P
    Hade gärna svettats lite!!!

• Pellepellepelle

Jag sover under ett öppet fönster utan täcke-VARMT fastän jag känner att det är svalt ute (mannen sover under vintertäcket). Jag duschar nästan kallt och ja...jag känner igen mig

• Paulismine

Jag kan också hålla med om att värmen håller på att döda mig. En sak till har märkt som gör mig alldeles galen och det är att jag får jättevarma fötter. Jag vet inte vad det beror på men jag hatar det! Det hjäper inte om jag är barfota, de blir ändå överhettade och det är främst på natten det händer.

• banana81

Kan bara säga att jag brukar ha en kroppstemp på ca 36,5 men nu har jag haft 37,7 sedan jag blev gravid!! Helt galet ju!!
    Värst är det på morgonen, går upp, klär på mig och går ner en våning för att sminka mig. Då är jag helt blöt i ansiktet!! Blää!

Nej, längtar verkligen till vintern!
    Förresten så är jag bara i v 10... hoppas det blir rekordkall vinter! Typ frost mellan oktober och mars!

• Doldis

Jäkla lyx ni har det!!! Jag frös hela tiden när jag var gravid, hösten -06 måste varit den kallaste i mannaminne!!

... skämt åsido. Jag har lidit ENORMT efter graviditeten. Allt har ändrats sen jag födde barn och ja, jag hatar värmen med.

• Jag kom inte på något bättre

Jag känner med dig!!

Själv så bor jag i norra sverige, så det är lite kyligare här, men gissa om man ändå sitter och svettas hela dagen i klassrummet, och att det inte finns någon deo som hjälper längre gör ju inget bättre heller, inte att det itne finns någon luftkonditionering i hela skolan hjälper inte heller..

Men snart är det höst så stå ut! :)

• Baby

Håller med!
    Har svårt att få ner tempen i sovrummet under 24 grader trots öppna fönster och fläkt. Sover naken men med en stor fet stöd-pjäxa pga benbrott. Längst in har jag en tjock, varm, lurvig avlastnings strumpa, utanpå det har jag en slags stövel i hårplast som inte andas överhuvudtaget. Man känner hur svetten BOKSTAVLIGEN TALAT rinner där inne... Inte fräscht, inte skönt.
    Hade BF igår men verkar inte som att förlossningen är nära, tyvärr.

Svettiga kramar

• Alexandra 013

Vecka 37.

Får svettningar där värmen sköljer över mig som en attack. Svettas, blir yr och måste sätta/lägga mig ner.

Just nu ligger jag mitt i vintern med sovrumsfönstret öppet och är fortfarande varm som en kastrull inombords (även om huden är iskall).

Längtar tills allt detta är över!

• lisan92

Samma för mig Alexandra013 och minst en gång om dagen.. förhoppningsvis försvinner det efter fl haha!

Är själv i v39!

• Tess1990
    lisan92 skrev 2013-12-25 17:11:59 följande:
    Samma för mig Alexandra013 och minst en gång om dagen.. förhoppningsvis försvinner det efter fl haha!

Är själv i v39!
    Min syster har precis börjat känna sig lite normal nu 3 månader efter förlossningen, så att man känner sig varm kan hänga med ett tag efter förlossningen 

Jag känner mig jättevarm hela tiden! 
    har på mig tunna leggings och vanliga bomullsklänningar + vinterjacka men ibland blir jag så varm att jag måste ta av mig jackan, även om det kanske regnar eller blåser, så folk tittar konstigt på mig Obestämd
    dom har ju liksom tjocktröjor, vinterjackor, mössor, vantar, halsdukar och kängor på sig liksom.. 
    hjälper ju inte heller att det inte är någon snö här och ibland blir ganska många plusgrader.. 

känner verkligen för min syster som var så varm mitt i sommaren! tortyr!
  • Johanna1988

Jag är också äckligt varm hela tiden. Är i v 21 nu. Jag hade hellre frusit än att vara så här jävla varm. Kan ju inte göra mer än att ta av mig alla kläder, men fryser man kan man ju ta på sig hur mycket som helst. Så hellre frysa än att svettas!
    Sitter just nu med en golvfläkt bredvid mig som blåser mig i ansiktet! :P

Svar på tråden Är ni också SÅHÄR varma??!! Är det verkligen normalt?