lassemia skrev 2009-08-26 19:50:41 följande:
Nej, det är ingen skyldighet att ta hand om sina barnbarn men det jag kan bli besviken pà är att de själva har varit i samma sits, själv haft barnvakt av sina föräldrar och borde förstà vikten av avlastning. Nu är jag
iofs i en speciell sits eftersom jag är helt utlämnad till min makes släkt. Jag behöver komma iväg till Sverige själv för att hämta kraft just nu men min svärmor är inte beredd att ta honom de tvà dagar vi skulle behöva hjälp av henne. Hon har för mkt med trädgàrden. Det är den andra gàngen pà tvà àr som vi har bett om att hon stöttar tvà dagar pà raken. Jag blir sà himla besviken. Vi bor här för in mans skull, för att han vill vara nära sin släkt. Dà tycker jag att hon borde stötta mig i min situation och underlätta för mig när jag nu verkligen har behov av att fà nàgra dagar helt för mig själv. Är gravid nu igen (màr illa och är jättetrött) och vet att när nästa barn kommer tar det làààng tid innan chansen kommer för mig att àka iväg...
Jag förstår vad du menar, min mamma brukar alltid påpeka hur skönt det var när mormor kom o tog hand om oss när vi var små, men själv skulle hon nog inte ens erbjuda sig även fast jag var tvungen att ha hjälp... Kommer verkligen försöka komma ihåg hur det är att vara småbarnsförälder när jag själv blir mormor och avlasta så mkt jag får, eller iaf ERBJUDA att avlasta....
Svärföräldrarna vill jag inte ha hjälp av i nuläget visserligen, de har enligt mig "fel" idéer ang småbarn o barnuppfostran. Kan tänka mig att lämna Saga o lillskrutt(som fortfarande bor i magen

) hos svärisarna när de blivit äldre, men i nuläget känns det ej aktuelt... (svärmor ger sin dotterson tex kaviar, vanlig glass, kakor mm fastän han är allergisk mot det mesta, med ursäkten "jag glömde", eller "han ville ha"...)