• Maadeleine

Ni som fick svamp på bröstvårtan??

VAd fick ni göra och hur fick ni bort det?
    Har förmodligen fått det

• Svar på tråden Ni som fick svamp på bröstvårtan??
  • buffybus

jag har fått ett lila medel för min dotter har fått mkt svamp i munnen så penslar hennes mun plus mina bröst 3 dagar.. fått det av bvc.. 

André -08 & Emma -09
  • Pralin M

Jag har haft svamp sen sonen föddes. Han är nu 5 månader. Har testat mycostatin, dactacort, pevaryl, citron och bikarbonat. Hittills har bikarbonaten hjälpt bäst. Man tar 1 krm i 1 dl vatten och sen penslar man detta på brösten efter varje amning. Doppa en tops i som du stryker på bebisens tunga och kinder också.

• kattis b

Pralin M skrev 2009-08-26 21:03:42 följande:

Jag har haft svamp sen sonen föddes. Han är nu 5 månader. Har testat mycostatin, dactacort, pevaryl, citron och bikarbonat. Hittills har bikarbonaten hjälpt bäst. Man tar 1 krm i 1 dl vatten och sen penslar man detta på brösten efter varje amning. Doppa en tops i som du stryker på bebisens tunga och kinder också.
    Har du testat att gå till doktorn..?
  • Pralin M

kattis b skrev 2009-08-27 00:09:36 följande:

Pralin M skrev 2009-08-26 21:03:42 följande:
    Har du testat att gå till doktorn..?
    ja, 2ggr och fått dactacort och mycostatin utskrivet... Men får nog ringa igen...
  • Pillan2012

dum fråga men vad är bikarbonat?
    min 3 veckors har massa svamp i munnen + jag på brösten, tar så in i helvetes ont att amma. har testat pensla med citron + mineralvatten i 1 dygn nu, inget resultat ännu. står inget om natriumkarbonat i mineralvattnet, däremot kaliumkarbonat...??

Längtar redan efter Dig!
  • Maadeleine
    Pillan2012 skrev 2009-08-27 17:57:40 följande:
    dum fråga men vad är bikarbonat?min 3 veckors har massa svamp i munnen + jag på brösten, tar så in i helvetes ont att amma. har testat pensla med citron + mineralvatten i 1 dygn nu, inget resultat ännu. står inget om natriumkarbonat i mineralvattnet, däremot kaliumkarbonat...??
    Tycker du ska gå till läkaren! Ja va hos läkaren idag och fick Pencilin till mig och mixtur till lillan som hon ska ha 4gånger per dag i munnen, kan bli värre och värre tillslut kan du nog inte amma...
  • kattis b
    Pillan2012 skrev 2009-08-27 17:57:40 följande:
    dum fråga men vad är bikarbonat? min 3 veckors har massa svamp i munnen + jag på brösten, tar så in i helvetes ont att amma. har testat pensla med citron + mineralvatten i 1 dygn nu, inget resultat ännu. står inget om natriumkarbonat i mineralvattnet, däremot kaliumkarbonat...??
    Sluta med hemkurer, är mitt råd. Börja med att gå till doktorn, hjälp därefter till med vichyvatten. Men det måste vara natriumkarbonat i vattnet, annars är det meningslöst att pensla med det. Så åk och köp vichy. Inget annat.
  • CloudBerry the 1st
    Pralin M skrev 2009-08-27 10:25:36 följande:
    kattis b skrev 2009-08-27 00:09:36 följande: ja, 2ggr och fått dactacort och mycostatin utskrivet... Men får nog ringa igen...
    Daktacort köpte jag receptfritt.
  • Pralin M

CloudBerry the 1st skrev 2009-08-27 20:13:34 följande:

Daktacort köpte jag receptfritt.
    ok, jag fick det på recept. Hursomhelst hjälpte det inte. Eller ja, det blev bättre men inte helt bra och kom tillbaka med full kraft när jag slutade smörja (hade då gjort det morgon o kväll i 2 veckor)
  • kattis b

Jag fick en engångskapsel, som funkade jättebra.

• Pillan2012

ok, tack för era svar. har en tid hos bvc på måndag så kör vichy tills dess och ser om det blir nå bättre under tiden.

Längtar redan efter Dig!
Svar på tråden Ni som fick svamp på bröstvårtan??