• Lovi

Sjunkande temp -tecken på missfall?

Hej!
    Har nu varit förkyld i ett par dagar och har tagit tempen för jag i mellanåt känns mig så varm. Nu är min temp helt plötsligt väldigt låg, kan det vara ett tecken på begynnande missfall? Den har ju varit högre innan jag blev förkyld. Har sedan tidigare haft ett Ma i v. 13 och oroar mig lite för det igen.

Mkt tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Sjunkande temp -tecken på missfall?
  • Meli

Längre fram i grav så är inte tempen så hög längre. Jag slutade tempa när jag blivit gravid, men testade någon gång sent i graviditeten för skojs skull, och då var den som vanligt, alltså låg igen.

Men jag vet inte nrä den börjar gå ner.

Om den går ner för tidigt, så kanske det inte låter så bra..... Jag tycker du ska få ett UL för att se att allt är bra, så slipper du också oroa dig.

• Lovi

Jag är i v 10 nu så det är ju inte så jättesent direkt. Suck....

• Monsterpannkaka

hej
    Det känns som att det kan bli jätte jobbigt för dig att vara gravid om du väntar in minsta tecken på att du sks få missfall?
    Kan du hålla dig till de säkra tecknena "istället".. och kanske slippa oroadig lika mycket?

Blödningar?Smärtor?Försvunna symptom?

Jag hade ett mf i vecka 8, är nu i vecka 6.. och var inne på vul i förrgår.. och den var där, men den var mycket mindre än vad den borde varit.. så nu väntar jag in missfall nr 2 :(

styrkekramar till dig!

• Meli
    Lovi skrev 2009-08-25 12:32:49 följande:
    Jag är i v 10 nu så det är ju inte så jättesent direkt. Suck....
    Fast som jag skrev var det bara så att jag provade sent. INnan dess hade jag inte testat sen jag sett att jag varit gravid och sen testat på BIMdagen och fått det bekräftat, så jag tycker inte du ska bli för orolig för mitt inlägg, någon gång går ju tempen ner. I alla fall på mig.
  • Lovi
    Monsterpannkaka skrev 2009-08-25 12:36:08 följande:
    hej Det känns som att det kan bli jätte jobbigt för dig att vara gravid om du väntar in minsta tecken på att du sks få missfall? Kan du hålla dig till de säkra tecknena "istället".. och kanske slippa oroadig lika mycket? Blödningar?Smärtor?Försvunna symptom? Jag hade ett mf i vecka 8, är nu i vecka 6.. och var inne på vul i förrgår.. och den var där, men den var mycket mindre än vad den borde varit.. så nu väntar jag in missfall nr 2 :( styrkekramar till dig!
    Hej!

Jo jag har nog hyfsat lyckats hålla mig till de säkra tecknen den här gången. Har dock varit gravid två gånger tidigare där det inte gått vägen varav ett Ma i v 13 där all tecken fanns fram till Vul (det andra abort pga av fosterskada).

Oroar mig säkert också lite extra eftersom jag är själv med graviditeten och kan inte "bara försöka igen" om det inte skulle gå bra. Men tack för din peppning, det kan behövas att man tänker tvärtom ibland :)
Svar på tråden Sjunkande temp -tecken på missfall?