• styvmamma

Bara massa bråk!

Min sambos barn är hos oss varannan vecka just nu. Just nu skriver jag för att allt ändras hela tiden. I våras satt mamman i min soffa o grät för att hon inte ORKADE ta hand om barnen. Dagen efter bodde dem hos oss på heltid.NU orkar hon genast o dem bor varannan vecka igen.

Jag tycker mkt om mina bonusar och har starka band till dem MEN nu har jag kommit till ett läge då jag får lite ångest när dem ska komma hem. Detta känns hemskt. Men jag vet ju att det beror på att det alltid bråkas här hemma när dem e hemma. Massa gap o skrik. Jag vill INTE att mina barn ska leva i det o jag vill INTE att mina bonusar ska ha den skiten heller då dem vuxit upp med de när "dom" bodde ihop.

Hur orkar man ? HUr får man stopp på allt braå mellan barnen och mellan sambon o hans x ?Hur blir man av med all ångest? Vad gör jag?

• Svar på tråden Bara massa bråk!
  • Emmli 84

Vilka är det som bråkar? Barnen? Ni vuxna? Ni måste prata med dem och säga att "här hemma så bråkar och skriker vi inte. Vi vuxna orkar inte höra på det och det gör inte ni heller. Nu måste vi få ett slut på det här." Kan man kanske ha något form av belöningssystem? Om ni inte bråkar så får ni samla klistermärken och sedan köpa nåt fint i leksaksaffären. Kan ni kanske dela upp barnen på något sätt för att undvika bråk?

Varför bråkar din sambo med exet? Är hon sur och bitter? Vad handlar bråken om? De kanske ska försöka ha så lite kommunikations som möjligt om de bråkar hela tiden? Kommunicera via mail eller brev?

Ångesten är jobbig, det förstår jag, men så fort ni börjar få rätsida på alla bråk tror jag din ångest kommer att försvinna. Det är bra att du vet varför din ångest finns just nu så att du kan försöka ändra situationen som ger dig ångest. Jag kan också känna av en viss ångest dagen som min bonusson ska komma pga att det ofta blir en hel del tjafs och bråk mellan oss då men eftersom jag är så väl medveten om vad som utlöser bråken och min ångest så fungerar det lite bättre.

• styvmamma

Ja du....
    Det är barnen som bråkar om allt allt o allt..... Hans barn är hemska mot varandra. Hans dotter är jätte elak mot vår gemenasmma dotter o klart är det av lite avunsjuka ÄVEN om vi ger henne mkt tid.
    Jag har försökt med allt. Belönings system fungerar med MIN son han är tävlings människa o kämpar för livet. Hans barn rycker på axlarna. Dem bryr sig inte.

Hans X bråkar med oss. Ringer hit 4 gånger per dag. Ringer oss på jobb. Dyker upp utan anledning hemma hos oss. mm mm

Det är så mkt att jag vet inte var jag ska börja. Finns lite i mina gamla trådar....
    Tack för att du berättade att du oxå kan ha ångest. Gick ästan och trodde att jag blivit tokig. Har inte känt så härförr nämligen.

Svar på tråden Bara massa bråk!