Jag älskar kalas! :) Min lilla tös är också väldigt flickig, och till hennes kalas häromveckan tog jag fram guldpapper och saxar och så pysslade vi och gjorde våra egna kronor med glitterlim och fjädrar. Jag hade förberett lite, så vi satt inte så länge. Och så hade jag köpt jättebillig tyll som de hade som mantel och magiska trollstavar. Vi satt nog ner och pysslade en halvtimme ungefär, sen sprang alla töserna omkring i sin utstyrsel och lekte. De fick de ta utstyrseln med hem, därför fick de bara lite godis i sin godispåse och inte mer leksaker. Vi ordnade inte mer lekar än så, och det funkade bra (beror väl på barn kan jag tänka).
Så klart hade vi prinsesstema i all dukning, det var duk och tallrikar, muggar och servetter, serpentiner....osv osv. Hon älskade det, hela vardagsrummet gick i guld och rosa :) (Min man höll på att smälla av), och så klart tårta med prinsessorna som jag hittade på tradera (oblat, jättelätt, bara att lägga på tårtan) med ett ljus med hennes nummer och en prinsessa. Jag var lite nervös att det skulle bli dyrt innan, vill verkligen göra "allt" när barnen fyller år, men hittade kalaslagret.se som hade bra priser och dessutom 15% rabatt, så det blev inte alls dyrt!
Kalaset varade i 3,5 timmar, men tror att det var i längsta laget, lite griniga mot slutet...
Lycka till med kalaset! Längtar tills min nästa unge fyller år :)