• LO72

Ge mig ett råd!

Nu behöver jag lite råd.Vi har nu gjort allt vi kan för att bli gravida inget hänt på 10 år nu.Har ju lyckats en gång själva bli gravida men fasen vad som hände då de vet jag inte.Nu har jag fått iordning på mensenen så den kommer på dag 30 men ej säker om jag har ägglossning men har känningar runt den tiden så hoppas ju man har det.Men ändå händer inget.Nu är jag inne ta ett sista tag innan vi lägger allt på hyllan o jag måste inse jag aldrig blir mamma.Tänkte köpa ägglossningstest men är inne annars på ringa läkaren få än sista ägglossnings koll..Hur skulle ni göra test hemma eller läkaren?Vet att min långtids arbetslöshet är stora faktorn att jag ej blir gravid så hoppas ju få jobb så allt blir som det ska.

Lottiz!

• Svar på tråden Ge mig ett råd!
  • Pimpinellan

Har ni inte gjort en ordentlig utredning är det första steget. Hjälp finns för de flesta infertila så ge inte upp!

• LO72

Vi har gjort allt man kan. Är bara doption kvar men känner vi har ej sambons ålder på sin sida eller ekonomin.Hade vi ekonomi vill jag göra en sista ivf men är ju både ja & nej på att det går.Jaja får tänka ut hur vi ska göra.Men ett måste är att få ett jobb kan ej gå hemma längre har bara tankarna på detta just nu..

• krabbis

hur gamla är ni?
    Adoptionsreglerna ändras hela tiden! Ställ er i kö och fundera..?

• LO72

För min del är adoption helt ok jag är bara 36år men sambon är 41 kännerväl att det tar sådan tid o man kanske inte har många länder att välja mellan..Vet ej men han känner att det är förmycket nu med barnlösheten och ändå pratar jag ej om det hela tiden men de går upp o ner.Om jag ej kan prata med han vet jag ej vad jag kan göra.Visst har vänner som fattar vad vi går igenom men vissa saker måste man ta med gubben..Vet ej ska väl bara slänga allt åt skogen o ge upp känns det som enligt honom.Han pratar ej om detta med mig för det gör jag åt oss båda tycker han.Vi har ej gjort någon ivf sedan 2004 så.tja..

• smurfen08

Det kanske är den dum fråga men har du kollat dina sköldkörtel värden? Man ska ju inte gärna ligga över 2 när man försöker bli gravid och stress (ex din arbetslöshet) kan ju påverka värdet och däremed graviditetschanser. Jag har legat runt 4 i värde och enligt läkaren så kan de påverkat varför det inte fungerat själva för oss.

• LO72

Hm inte säker men tror jag gjorde de för länge sedan men ej säker.Kan ju vara något ringa läkaren o kolla upp.

• Pimpinellan

Jag har vänner där hon var minst 37 när de ställde sig i adoptionskö och nu har de två år senare hämtat hem en liten tjej. Tog inte så långt tid m.a.o! ÄD är ju ett alternativ,eller en IVF till. Sen -04 har det ändrats mycket på den fronten också.
    Sen fattar jga inte vad din arbetsköshet har med saken att göra-är det den ekonomiska biten allså? TSH är värt att kolla upp,liskom kanske TNF-alfavärdet också.

Svar på tråden Ge mig ett råd!