• mina12

Prematurträff i Linköping

Onsdag 26/8 kl11.00, trädgårdsföreningen (utanför växthuset/cafeét) i Linköping

Hittills är vi 4 mammor med barn som har tänkt ses, men det vore kul om fler ville hänga med.

Vi håller tummarna för fint väder, så att vi kan promenera lite och fika medhavd fika eller på någon uteservering. (Åtminstone ts håller sig borta från inomhusmiljöer med mycket folk)

Obs! Trädgårdsföreningen ligger nära sjukhuset, så om det finns föräldrar som ligger på neo nu och inte kan ta ut sitt barn ännu - kom med iallafall och utbyt erfarenheter och se att det finns ett liv efter sjukhuset också!

• Svar på tråden Prematurträff i Linköping
  • Mawlin88

Kan ni inte ordna fler möten? Missade det tyvärr, var uppe i Norrland :/

• mina12

Den planerade träffen blev inställd pga regn...

Hur ser det ut för er nästa vecka? Någon som vill ses då för lite picnicfika vid Trädgårdsföreningen i Linköping?

• Jezan

Jag kan nästa vecka, nu är mannen hemma och kan både skjutsa mig och ta hand om hunden och är vi utomhus följer han säkert med också:) Kom hem från sjukhuset i går och fick hela 3 månaders ledighet innan vi ska dit igen så nu kan jag passa på att träffa folk innan förkylningssäsongen och influensan drar igång ordentligt.

• Mawlin88

Jag har återbesök på neo den 15e, men kommer nog hem nu innan helgen iaf.

• mina12

Hej!
    Nu har det varit några här som är intresserade av att ses - kul!

Hur ser det ut för er nu på onsdag? Vi lyckas säkert inte få ihop alla, men vi får ses flera gånger istället, så kanske alla som vill kan följa med någon gång. Det vore så kul att få till det nu när man faktiskt fortfarande kan ses utomhus!

Picnic-fika i trädgårdsföreningen Linköping på onsdag 11.30?

• Jezan

Då kommer vi hela familjen om vi är utomhus, har aldrig varit där så det kan bli en trevlig utflykt för oss. Blir det inställt vid allt för dåligt väder? Lite tråkigt om vi åker från kolmården och ingen dyker upp.

• mina12
    Jezan skrev 2009-09-07 13:26:34 följande:
    Då kommer vi hela familjen om vi är utomhus, har aldrig varit där så det kan bli en trevlig utflykt för oss. Blir det inställt vid allt för dåligt väder? Lite tråkigt om vi åker från kolmården och ingen dyker upp.
    Det är svårt det där med vädret. Sist vi skulle ses så spöregnade det just den dagen. Jag håller mig borta från folksamlingar inomhus, dvs cafeér och dyl med min lilla tjej nu i influensatider. Jag vet inte hur ni andra gör. Det kan ju vara så att det finns några som vill ses på något café ifall det regnar. Säg till isåfall, så att inte jag avbokar något pga dåligt väder och så kan ni ses inomhus istället!

Jezan: Om du vill så kan vi ju höras på morgonen innan ni åker och stämma av, så att ni inte åker hela vägen från Kolmården i onödan!

Vid tveksamheter i vädret, så kan det vara bra för oss alla att stämma av, så att ingen står där ensam och väntar! Om ni vill så kan ni inboxa ert mobilnr till mig, så hörs vi på onsdagsmorgonen. Jag ska upp till neo på morgonen, så jag ska upp i tid och kan kolla vädret
  • Nanook

11:30 låter lagom för oss. Ska också upp till US på förmiddag.

• Jezan

Låter bra att du ringer om det blir inställt, skickar numret sen.

Vill också gärna vara utomhus mest för att jag försöker begränsa vistelsena på platser med mycket folk men också pga av kommentaren från maken, "men vad ska jag göra då?". Hade helt glömt bort honom och hunden och inte insett att alternativen åka fram och tillbaka 6 mil enkel resa 4 ggr på mindre än ca 3 timmar eller alt sitta i bilen under hela fikan var så lockande. Så nu hänger han och hunden med istället.

Skriv gärna om ngnav er som ska med är allergisk eller rädd för hundar så ska jag se om jag kan lösa det på annat sätt.

• mina12

Har kollat väderprognosen för morgondagen. Det ser ok ut. Kanske inte strålande sol, men iallafall inget regn. Det är ok för mig!

Nanook82 & Jezan: Vi stämmer av på telefon i morgon!

• mina12

Vi var tre stycken mammor med barn som träffades idag. Vädret var på vår sida och vi hade en trevlig dag i parken. Hoppas vi kan göra om det och att det kanske dyker upp fler föräldrar!

• Mawlin88

Ja, det hoppas jag med. För jag var fullt upptagen den dagen :(

Svar på tråden Prematurträff i Linköping