Hur ska jag agera som ny bonusförälder?
Jag har nyligen (3 mån) träffat ett toppenman som det verkligen känns helt rätt med. Vi bor en bit ifrån varandra och träffas på helger och under semestern.
Han har en trotsig son på 3 år som han har varannan helg.
Jag funderar på när det är dags att kunna ställa lite krav på pappan och även sonen? Just nu håller jag mig utanför allt som har med sonen att göra och även hur pappans relation med exet är. Känner att det är för tidigt att säga något om vad jag tycker.
Pappan vill helst inte att vi träffas när han har sonen och han vill inte ta med honom till mig. Han tycker att det förvirrar sonen. Samtidigt säger han att han vill satsa på mig till 100 % och det känns verkligen så. Men när ska jag få komma in i familjen? Sonen fyller år snart och jag är inte bjuden. Mamman och hennes släkt ska komma...
Exet verkar inte heller ha kommit över min kille utan hon skickar gulliga sms till honom och mms på sig själv till honom med jämna mellanrum (de separerade för 1 år sen). Hon säger att sonen vill att de tre ska göra saker tillsammans och min kille ställer upp på det. Är det rätt? Jag tycker att det är obekvämt att de tre gör saker som en "familj" medan jag får sitta hemma. Är det egoistiskt av mig?
Det är väldigt jobbigt att tänka på allt det här...
Jag skulle verkligen vilja satsa på den här mannen och det känns som att vi skulle kunna få det riktigt bra ihop men jag vet inte om jag orkar med hela hans situation. Jag har väldigt svårt att prata om såna här saker med honom men jag vet som sagt inte om jag har någon "rätt" att tycka något.
Jag vill gärna ha synpunkter från er! Någon har kanske liknande erfarenhet och kan ge mig råd. Ska jag dra mig ur och kanske missa världens chans till ett toppenliv längre fram eller hur ska jag annars gå vidare med mina "problem".
Det blev nog rörigt det här men jag förklarar gärna mer om ni frågar...