• Georgii

vi som ska börja jobba på Nr2, i höst!!!

Hej allesammans!

Vi har bestämt oss för att börja planera för att bli två barn föräldrar. Det är en stor omställning från ett barn till två. Här kan vi samlas! Vår son är bara 7 månader men vi har bestämt att vi vill ha ganska tätt mellan barnen. Vi har slutat skydda oss så nu får det blr när det blir...

Häng med på denna tråd ni som är sugen på ett barn till!

• Svar på tråden vi som ska börja jobba på Nr2, i höst!!!
  • Georgii

puffar lite..ingen som är sugen på fler barn?

• Lady1nblack

jepp, här är en till :)

• Georgii

blir det nr2? Jag och min sambo har pratat mycket fram och tillbaka, Min son ska ju få ett syskon och det lär ju bli lika kämpigt när han är 1,5 eller 2 år. så jättestor skillnad är det ju inte. lustigt att det bara gått 7 månader sen man var gravid och man är redan villig att ge sig in i alla smärtor som en graviditet medför igen...hur gammal är din son dotter?

Lady1nblack skrev 2009-08-17 14:41:43 följande:
    jepp, här är en till :)
    blir det nr2? Jag och min sambo har pratat mycket fram och tillbaka, Min son ska ju få ett syskon och det lär ju bli lika kämpigt när han är 1,5 eller 2 år. så jättestor skillnad är det ju inte. lustigt att det bara gått 7 månader sen man var gravid och man är redan villig att ge sig in i alla smärtor som en graviditet medför igen...hur gammal är din son dotter?
  • Georgii

oj vad tokigt det blev...

• Lady1nblack

jepp.. blir nummer 2.. vår dotter är 2 år och en månad... tycker det är en lämplig ålder för en till snart :)

• Georgii

ja eller hur. Jag har blivit uppsagd från mitt jobb, så jag försöker tänka smart, säkerligen har konjunkturen vänt till 2011. Tror du man pallar en liten när storebror är ca 1 år pch 7 månader?

• Lady1nblack

det gör man säkert.. personligen skulle jag inte ha orkat det.. vet egentligen inte om jag orkar än, men jag vill då inte vänta längre och bli för bekväm osv, för då blir det nog inget syskon till lilla Liv, och syskon, det tycker jag alla barn ska ha :)

• qti88

kan jag hoppa på fast jag redan lyckats plussa? :P

• Zodic

Vi har också planerat ett plus i höst, med lite tur :) Vi har redan försökt sen i höstas men nu ska vi utreda det här och se vad man kan göra för att hjälpa till på traven så att säga :) Tog över ett år att bli gravid förra gången också.

Vår dotter är nu 14 månader :)
    Jag vill inte vänta för länge för vi vill ha minst två barn, och inte för länge imellan dom. Men jag ska göra en GBP-operation (typ förminska magsäcken), väntetiden är minst ett år och sedan bör man inte bli gravid på minst ett år efteråt, så hoppas få #2 innan då :)

• Lady1nblack

jag har bim idag. men jag tror mensen kommer denna gång oxå.. varför är tvåan svårare? undrar om det är för att vi planerar nu, sist blev det bara..

• Zodic
    Lady1nblack skrev 2009-08-21 08:57:06 följande:
    jag har bim idag. men jag tror mensen kommer denna gång oxå.. varför är tvåan svårare? undrar om det är för att vi planerar nu, sist blev det bara..
    Det ska ju vara lättare att bli gravid om man varit det innan, men att planera stressar dig vilket kan påverka det hela. Jag tycker ju själv att alla bim-listor osv är ganska stressande, hängde ganska mkt i en sån tråd förra gången när vi försökte bli gravida och det blev så himla hetsigt till slut..
    Hoppas det går bra för dig ch då får behålla ditt bim ;)
  • Lady1nblack

jo, det är väl så.. men som sagt, det känns som mensen är på väg.. bättre lycka nästa gång.. vi ska ändå till sthlm nästa vecka, så plusset kan gärna vänta ändå.. :) försöker ha inställningen att det blir när det blir :)

• wholelottarosie

Här är en till! Har en dotter som nyss fyllt 1 och vi ska försöka få ett plus i höst :) Har alltid velat ha tätt mellan barnen.

• Fialej88

Vi vill också få ett syskon till vår lille son på 16 månader, vi har tänkt börja bebisverkstan i oktober:)
    Längtar sååå efter att bli gravid igen!

Svar på tråden vi som ska börja jobba på Nr2, i höst!!!